ترکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ورود 1000 دستگاه واگن مترو به سیستم حمل ونقل ریلی در سال آینده

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: حدود 1000 دستگاه واگن مترو از سال آینده در سطح کشور وارد سیستم حمل ونقل ریلی خواهد شد.

ورود 1000 دستگاه واگن مترو به سیستم حمل ونقل ریلی در سال آیندهنعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به طرح های حمل و نقل عمومی در استان تهران اظهار کرد: طرح متروی تهران به اسلامشهر از گام های اساسی و خوب در استان تهران در بخش حمل ونقل محسوب می شود که نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده است و امیدواریم تا پایان سال 97 به اتمام برسد 

 وی افزود: طرح حمل ونقل ریلی تهران به پردیس و دماوند مطالعات آن به اتمام رسیده و در بودجه سال 97 نیز ابلاغ شده است که این طرح در سال 97 اجرایی می شود.

ترکی گفت: طرح حمل و نقل ریلی تهران به پاکدشت مسیری که قبلا در طرح گرمسار مطالعه شده بود در دستور کار قرار گرفته و ردیف اعتباری نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بخش جاده ای در استان تهران، در کمربندی سوم تا چرم شهر و خروجی آن که شریف آباد – پاکدشت است حدود 45 درصد پیشرفت کار داشته که می توان گفت گام بزرگی در کاهش ترافیک و حمل و نقل سنگین جاده ای در استان تهران خواهدبود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کمربندی دوم اسلامشهر تا رباط کریم که رقمی حدود 200 میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفته است و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین کمربندی پاکدشت در دستور کار است که طرح این کمربندی در لایحه سال 97 قرار دارد و این طرح به صورت مشارکتی با بخش خصوصی وعمومی دولت آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس آمار و ارقام در لایحه بودجه حدود 1000 دستگاه واگن مترو نیز از سال آینده در سطح کشور وارد سیستم حمل ونقل ریلی خواهد شد.

ورود 14 هزار اتوبوس و ون به سیستم حمل و نقل جاده ای

ترکی بیان کرد: حدود14 هزار اتوبوس و  ون وارد سیستم حمل ونقل جاده ای به خصوص برون شهری خواهد شد که بیشترین ارقام برای کلان شهر تهران در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این گام های اساسی و اثر گذار در حوزه حمل و نقل جاده و ریلی می تواند در  استان تهران به کاهش ترافیک در شهرستانهای پیرامون شهر تهران کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۶ دی ۱۳۹۶
چه جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۶
کاش زودتر وارد بشه
آخرین اخبار