تیلرسون: ترامپ راه حل دیپلماتیک را در قبال کره شمالی ترجیح می‌دهد!

علی‌رغم تهدید نظامی ترامپ علیه کره شمالی، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد رئیس‌جمهور این کشور راه حل دیپلماتیک در قبال پیونگ‌یانگ را ترجیح می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، مدعی شد رئیس جمهور این کشور راه حل دیپلماتیک را در قبال کره شمالی ترجیح می‌دهد.

او در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ایالت نیوجرسی این کشور، به پرسش خبرنگاری درباره کره شمالی پاسخ داد.

این خبرنگار پرسید: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، روی دیپلماسی تاکید کرده و دونالد ترامپ درباره گزینه نظامی صحبت کرده است. آیا شخص وزیر خارجه با رئیس جمهور هم نظر است؟
رکس تیلرسون درپاسخ گفت: پیامی که برای کره شمالی ارسال شده است یک پیام ترکیبی است تا حرکتی موثر از رژیم در کره شمالی مشاهده شود. به نظر من، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده است که وی راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد. فکر می‌کنم رئیس جمهور تلاش می‌کند تا از تلاش‌های ما حمایت کند و اطمینان حاصل کند که کره شمالی درک کرده است که مخاطرات چه هستند.

خبرنگار در پرسشی دیگر پرسید: در مورد حملات اخیر اکوستیک (صوتی) که منجر به ناشنوا شدن عده‌ای از آمریکایی‌ها (در کوبا) شده است، پاسخ شما چیست و چه کسی مسئول است؟ آیا کوبا مقصر است یا روسیه مقصر است؟
رکس تیلرسون گفت: ما نتوانسته‌ایم مشخص کنیم که چه کسی مقصر است. ما مقامات کوبا را مسئول امنیت کلیه افراد آمریکایی می‌دانیم.

او گفت: «ما مقامات کوبا را مسئول یافتن کسی می‌دانیم که این حملات بهداشتی را صورت داده است؛ البته نه فقط به دیپلمات‌های ما، چنان که دیدید در مواردی نیز به دیپلمات‌های دیگر حمله شده است.»

انتهای پیام/

ادعای تیلرسون درباره خواست ترامپ برای حل دیپلماتیک بحران کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار