انتقاد مشاور ترامپ از اظهارات تیلرسون درباره رویارویی احتمالی واشنگتن و پیونگ‌یانگ

سباستین گورکا اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره رویارویی احتمالی نظامی واشنگتن و کره شمالی را «بی معنی» خواند.

انتقاد مشاور ترامپ از اظهارات تیلرسون درباره رویارویی احتمالی واشنگتن و پیونگ‌یانگبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، سباستین گورکا، یکی از مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهارات اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور، را درباره واکنش احتمالی نظامی واشنگتن به کره شمالی «بی معنی» خواند و گفت: رکس تیلرسون از حیطه وظایف خود به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش، اظهارات سباستین گورکا مشاور دونالد ترامپ پس از آن مطرح شد که رسانه ها از واکنش های متفاوت و متضاد دولت ترامپ از جمله شخص رئیس جمهور، تیلرسون، جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور درباره تنش ها با کره شمالی انتقاد کردند.

بعد از اینکه ترامپ روز سه شنبه به کره شمالی هشدار داد آمریکا را تهدید نکند گفت: کره شمالی با «آتش و خشمی روبرو خواهد شد که جهان نظیر آن را ندیده است».

گورکا روز پنج‌شنبه در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: «این ایده که تیلرسون درباره مسائل نظامی صحبت می کند کلا بی معنی است. این وظیفه جیمز متیس، وزیر دفاع، است تا درباره گزینه های نظامی صحبت کند».

تیلرسون دو روز پیش در این خصوص، اظهار داشت معتقد است «هیچ خطر قریب‌الوقوعی» از جانب کره شمالی، آمریکا و نیز منطقه گوام را تهدید نمی‌کند.

 

انتهای پیام/

سباستین گورکا اظهار داشت تیلرسون صلاحیت اظهارنظر درباره درگیری نظامی واشنگتن-پیونگ‌یانگ را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار