معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت؛

افزایش 25 درصدی تختهای بیمارستانی ازاجرای طرح نظام سلامت

معاون توسعه و مدیریت منابع وزرات بهداشت ،خبرداد:از ابتدای اجرای طرح نظام سلامت در مجموع 21 هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

افزایش 25 درصدی تختهای بیمارستانی از زمان اجرای تحول نظام سلامتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکترسیدعلی صدرالسادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جشنواره عمران سلامت تبریز با اعلام این خبر گفت : تاکنون بیش از  25 درصدی تخت های بیمارستانی از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش  یافته است.


دکتر سید علی صدرالسادات افزود : از مجموع 21 هزار تخت ، 17 هزار تخت بیمارستانی را دانشگاه های علوم پزشکی و 4 هزار تخت را وزرات راه و شهرسازی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، به ظرفیت تخت های مراکز درمانی کشور اضافه کرده اند.


وی تعداد تخت های فعال در مراکز بهداشتی و درمانی کشور را 123 هزار تخت اعلام کرد و گفت : تا پایان شهریور امسال 3 هزار و 500 تخت دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.


معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت یک هزار و 160 تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت های آذربایجان شرقی اضافه شده است یادآور شد: هم اکنون در آذربایجان شرقی 6 هزار تخت فعال بیمارستانی وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 309 تخت فرسوده هستند.

وی گفت: از سال گذشته و در ادامه برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش سرانه فضای بهداشتی کشور، با همکاری خیران و مسئولان استانی، برای اجرای یک هزار و 162 خانه بهداشت و یک هزار و 123 مرکز جامع سلامت هدف گذاری کرده ایم.


صدرالسادات خاطرنشان کرد : از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت، تاکنون 80 کلینیک در مساحت 400 هزار مترمربع و 193 هزار متر مربع فضای اورژانس بیمارستانی بهسازی و احداث شده است.


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح بهسازی بلوک های زایمانی نیز از دیگر طرح های اجرا شده در قالب طرح تحول سلامت است که با اجرای این طرح 190 هزار متر مربع بهسازی شده است.


وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی در 570 بیمارستان کشور گفت: افزایش 76 هزار متر مربع مراکز تشخیص سرطان و غربالگری و افزایش 86 هزار مترمربع بخش ویژه بیمارستانی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح تحول سلامت بوده است.


استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره با بیان اینکه در گذشته بیشترین امکانات درمانی در مراکز استانها متمرکز می شد گفت: هم اکنون شاهد بهره گیری از امکانات حوزه سلامت در مناطق مختلف کشور هستیم.


اسماعیل جبارزاده گفت : قدم اول در حوزه سلامت تاسیس مراکز و در قدم بعدی تامین نیروهای متخصص و تامین نیازهای آنها است.


وی با اشاره به تمایل کشورهای اروپایی به برقراری روابط با ایران گفت: این تمایل بیشتر به همکاری با شرکتهای دانش بنیان سوق پیدا کرده است و دانشگاه علوم پزشکی باید در بخش شرکتهای دانش بنیان قدمهایی بردارند تا شاهد تولیدات خوب از این دانشگاه باشیم.


استاندار با انتقاد از غفلت در موضوع توریسم درمانی گفت : در اثر برخورد غیر حرفه ای در این بخش، تعداد این بیماران کم شده و باید فرصت از دست رفته توریسم درمانی را احیا کنیم.


جبارزاده خاطرنشان کرد: در چند ماه مانده به رویداد تبریز 2018 باید با ایجاد شرکتها و آژانس هایی این موضوع را دوباره فعال کنیم.


نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: در گذشته مخالف طرح تحول سلامت بودم ؛ همچنان نیز نسبت به استمرار این طرح نگرانم، و بازنگری در نحوه اجرای آن احساس می شود.


مسعود پزشکیان ادامه داد: با همراهی مجلس 48 هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز اجرای طرح تحول سلامت تصویب و یک درصد از ارزش افزوده نیز برای تامین مالی این طرح در نظر گرفته شد.


نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در خانه ملت با یادآوری این مطلب که سهم 7 درصدی بهداشت و درمان از تولید ناخالص داخلی براساس قانون امکان افزایش ندارد گفت: به نظر می رسد این افزایش از طریق تناسب سازی حق بیمه دریافتی با درآمد اشخاص امکان پذیر باشد.

 


محمد حسین فرهنگی ، دیگر نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو نیز با اشاره به اینکه بخش سلامت از بخش هایی است که رضایت مندی مردم با آن ارتباط مستقیم دارد گفت: یکی از پایه های حوزه سلامت، توسعه فضا و تجهیزات است که نیازمند تامین مالی، مدیریت و استفاده بهینه از منابع برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده است.


وی از دانشگاه علوم پزشکی خواست برای رویداد تبریز 2018 برای توریسم درمانی هم برنامه مناسبی تعیین شود و در این میان می توان از مسئولان بخش سلامت کشورهای هدف دعوت کرد تا با پیشرفتهای پزشکی استان و کشور آشنا شوند.


اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره ضمن تاکید بر احیای توریسم درمانی در استان گفت: بیمارستان های استان ظرفیت لازم را برای انجام پیوند کبد و یا مغز استخوان دارند و نباید بیماران ما به سایر استانها اعزام شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت : ساخت و ساز در حوزه سلامت در حقیقت ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات با کیفیت بالاست.


صومی با بیان اینکه طرح تحول سلامت از ساخت و نوسازی خانه های بهداشت شروع شد افزود: در ادامه برنامه با ایجاد مجتمع های سلامت، ساخت کلینیک های تخصصی، ارتقاء هتلینگ بیمارستانها، ساخت و تجهیز بلوک های زایمانی برای ترویج فرهنگ زایمان طبیعی، ایجاد مراکز غربالگری سرطان و اصلاح اورژانس ها ادامه یافت.


وی در تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ساخت خانه های بهداشت در دورترین و محروم ترین نقاط روستایی استان خاطرنشان کرد : از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت، 184 خانه بهداشت در استان راه اندازی شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در این مدت نزدیک به 24 مجتمع سلامت ساخته شده و 119 نیز مجتمع سلامت نیز در حال ساخت است گفت: ساخت 14 کلینیک تخصصی در مراکز شرستانها که 10 مورد در مرحله تجهیز و بهره برداری است از جمله برنامه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه سلامت است.


وی با بیان اینکه میانگین عمر بیمارستانها در استان 33 سال است گفت: در بخش ارتقای هتلینگ بیمارستانی نیاز 25 بیمارستان دولتی استان برآورد شده است.


صومی در خصوص راه اندازی مراکز غربالگری سرطان در استان نیز گفت: هم اکنون 7 مرکز در سطح استان در حال احداث است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: امروز در کنار آمار بالای احداث طرحهای های سلامت، کیفیت اجرای آنها نیز بالاست.

در پایان این مراسم از افراد فعال در اجرای طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز شامل اعم خیران، پیمانکاران، ناظران، مشاوران، دفاتر فنی دانشگاه ها، مدیران مالی و معاونین توسعه و روسای دانشگاه ها تجلیل شد.


برپایی نمایشگاه عکس از فعالیت های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برنامه های جنبی این جشنواره بود.

 

انتهای پیام/خ

بیش از21 هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار