علوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی:

آقای حجتی! چرا هیچ برنامه‌ای برای عشایر کشور ندارید؟/حوزه کشاورزی در ابهام قرار دارد

نماینده مردم کامیاران گفت: آقای حجتی شما برنامه ای برای کشاورزان و تولید محصولاتشان ندارید و حوزه کشاورزی در ابهام قرار گرفته است. 

آقای حجتی! چرا هیچ برنامه‌ای برای عشایر کشور ندارید؟/حوزه کشاورزی در ابهام قرار داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحسن علوی نمانیده مردم کامیاران در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت: وزرا به عنوان مدیران عالی کشور لازم است یک نگاه کلان و انسجام یافته و یک درک ساختار یافته از حوزه ماموریت خود داشته باشند، نقاط ضعف را بشناسند، نقاط قوت را بشناسند و به یک مدل مفهومی برسند و از نگاه تک بعدی، سطحی و جزئی پرهیز کنند.

نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران افزود: دلیل اینکه با عدم موفقیت مدیران در بخش های عمومی کشور مواجه هستیم به رشد یک بعدی ظرفیت ها و کم توجهی بقیه ظرفیت ها برمی گردد که من این مورد را در جهاد کشاورزی درک کرده ام.

مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی با بیان اینکه آقای حجتی عشایر یک درصد جمعیت کشور تشکیل می دهد و تولید 25 درصد پروتئین و 35 درصد صنایع دستی کشور بر عهده آنها است اما درباره این قشر زحمتکش موردی را در برنامه شما ندیدم، گفت: برنج آلوده به آرسنیک وارد کشور می شود اما شما جلوی واسطه گران را نمی گیرید.

علوی اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی موجب شده بیشتر میوه ها به صورت خام فروشی و تازه خوری ارائه شود.

وی گفت: 80 درصد توت فرنگی تولیدی در کردستان به صورت خام فروشی ارائه می شود و موجب نابودی کشاورزان شده است.

نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران با اشاره به بحث بیمه کشاورزان گفت: این موضوع قصه پرغصه در کشور است و آنها پولی را برای بیمه هزینه می کنند، اما در آخر نامه ای برای من می نویسند و می گویند شما پیگیری کنید تا هزینه پرداخت شده را به خودمان برگردانند، ما این بیمه را نمی خواهیم.

مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی تاکید کرد: آقای مهندس حجتی مشکلاتی عدیده ای در رابطه با عدم توازن تولید محصولات کشاورزی وجود دارد. طبق ماده 48 رفع موانع تولید شما می توانید بانک اطلاعاتی تهیه کنید ولی هنوز چنین چیزی انجام نشده است و کشاورزان با توجه به قیمت امسال، محصول سال آینده اش را تولید می کند. امسال قیمت پیاز 2 و نیم برابر افزایش پیدا کرد چراکه شما برنامه ای نداشته اید.

علوی با بیان اینکه کشاورز در یک فضای ابهام آمیز کار می کند، گفت: یک موقع سیب زمینی آنقدر زیاد می شود که امحا می کنند و یک زمانی پیاز آنقدر زیاد می شود که مجبور می شوند خاک کنند.

وی با بیان اینکه آقای حجتی کشاورزان گرفتارند و نابود شده اند افزود: آقای حجتی مدعی شدید که در تولید گندم خودکفا شده اید پس چرا در سال94 ، 3 میلیون تن گندم وارد کرده اید.

نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران با اشاره به اینکه ما به امید خدا کشاوزی می کنیم و استراتژی در این حوزه وجود ندارد، گفت: اگر بارندگی خوب باشد محصول خوب خواهد بود در غیر این صورت چنین نیست، دلیل آن هم این است که ما استراتژی در کشاورزی نداریم.

مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی خاطر نشان کرد: دوستان شما بدانید برنامه ای که وزارتخانه ها ارائه می دهند برنامه های مدیریتی است وزارتخانه باید برنامه استراتژیک داشته باشد، ما نمی توانیم بر اساس این برنامه ها نسبت به شایستگی وزرا نظر دهیم.

انتهای پیام/ 

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار