شهردار کرمان در آیین افتتاح اکوپارک انقلاب گفت: 150 هکتار از بافت تاریخی کرمان به محور گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علی بابایی شهردار کرمان  با بیان اینکه از 1300 هکتار بافت فرسوده شهر کرمان، 500 هکتار بافت تاریخی است، افزود: از این میزان 150 هکتار به عنوان محور گردشگری تعریف و توسط شهرداری بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر جهت رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه از فضاهای موجود در شهر، بوستان‌های زیادی در شهر کرمان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در همین راستا بوستان بزرگ پدر، بوستان جبلیه و اکوپارک انقلاب در سطح منطقه یک احداث شده و بوستان آرامش نیز در حال اجراست.
شهردار کرمان با اشاره به وجود بناهای تاریخی متعدد در سطح منطقه یک، تصریح کرد: بنای سید جعفر اولیاء واقع در ضلع جنوبی اکوپارک که پیش از این تخریب شده و در حال نابودی کامل بود، به همت شهرداری منطقه یک مرمت و بازسازی شد.
بابایی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات شهرداری، بازسازی مدرسه حیاتی است، گفت: این بنای ارزشمند به همت شهرداری منطقه یک اصلاح، بازسازی و به موزه اقتصادی شهر کرمان تبدیل شد.
وی همچنین با اشاره به ادامه روند کف سازی و بدنه سازی بازار بزرگ کرمان، افزود: حمام باغ لـله نیز اثر تاریخی ارزشمندی است که سال‌ها متروکه مانده بود که به همت شهرداری منطقه یک، مرمت و به فضایی زیباتر از حمام گنجعلیخان تبدیل شده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار کرمان احیای بخشی از بناهای تاریخی و گسترش فضاهای سبز شهری را نتیجه مشارکت جدی و کم نظیر شهروندان با شهرداری و مصوبات خوب شورای اسلامی شهر عنوان و تصریح کرد: خدمات شهرداری تنها به جمع‌آوری زباله، رفت و روب و نظافت شهر و آسفالت معابر خلاصه نمی‌شود، بلکه ایجاد و گسترش فضاهای سبز، مرمت بناهای تاریخی، توجه به ترافیک و حمل و نقل عمومی و... از دیگر فعالیت‌های این نهاد خدمت رسان، محسوب می‌شوند.
بابایی اظهارکرد: از شهروندان انتظار می‌رود در آبادانی شهر کرمان مشارکت کرده و با نگهداری از بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر یاری رسانند.
انتهای پیام/ی

افتتاح اکوپارک در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار