روش جدید پزشکان چینی برای افزایش کارایی اعضای پیوندی

گروهی از پزشکان چینی برای افزایش کارایی اعضای پیوندی، روش جدیدی برای عمل‌های جراحی پیوند اعضا ابداع کرده‌اند.

روش جدید پزشکان چینی برای افزایش کارایی اعضای پیوندیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از «سی سی تی وی»، گروهی از پزشکان متخصص در شهر گوانگژو در جنوب چین روش جدیدی برای عمل های جراحی پیوند اعضا ابداع کردند که به گفته آنها، شیوه های معمول کنونی را کاملا متحول می کند.

از شصت و سه سال پیش که عمل جراحی پیوند اعضا ابداع شد، تاکنون زندگی بیش از یک میلیون نفر در کشورهای مختلف جهان از مرگ نجات یافته است. هم اینک در عمل های جراحی پیوند اعضا، ابتدا عضو مورد نظر از بدن اهدا کننده آن جدا می شود و درون یخ برای پیوند به بدن گیرنده انتقال می یابد. به رغم اینکه سه مرحله جداسازی، انتقال و پیوند اعضا به خوبی طراحی و برنامه ریزی می شود، در هر یک از این مراحل صدماتی به عضو پیوندی وارد می شود، به طوری که پس از عمل جراحی پیوند، عملکرد این عضو تا هشتاد درصد کاهش می یابد. این بدان معناست که ریسک بالایی در انتظار گیرنده عضو است.

پروفسور هه شیائوشون از اساتید و متخصصان پیوند اعضای بیمارستان گوانگژو به همراه تیمی از پزشکان این بیمارستان شیوه ای ابداع کردند تا عضو پیوندی طی فرایندی در شرایط شبه طبیعی و در حالی که جریان خون در آن قطع نشود، از بدن اهدا کننده به بدن گیرنده عضو منتقل شود. به این ترتیب میزان صدمات وارده به عضو پیوندی به حداقل می رسد.

پروفسور شیائوشون در روز 23 ژوئیه به همراه تیم جراحی، اولین عمل جراحی پیوند اعضا در جهان را با این شیوه انجام دادند. تاکنون سه عمل جراحی دیگر با این شیوه انجام شده است.

 

انتهای پیام/

ابداع روش جدید انتقال اعضای پیوندی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار