موکب‌ها ی یزدی شناسنامه دار می شوند

مجوز ۲۰ موکب اربعین از یزد برای برپایی در عراق صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا جعفری خرمی  مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: تاکنون مجوز ۲۰ موکب در استان یزد صادر شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم با توجه به استقبال مردم به ۲۲ موکب برسد.

 جعفری خرمی با بیان اینکه سالهای گذشته موکب‌ها دارای مجوز رسمی نبودند و به صورت توافقی برپا می‌شدند، اظهار داشت: امسال موکب‌ها مدیریت می‌شوند و دارای شناسنامه‌های رسمی هستند.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی 10 روز قبل تا 5 روز بعد از اربعین خدمات‌رسانی می‌شود، افزود: در ارتباط با تشریک مساعی استان یزد نسبت به برگزاری مراسم زیارت اربعین حسینی در کربلای معلی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان یزد با بیان اینکه از سوی یزد در هر وعده 30 هزار زائر در پیاده‌روی اربعین حسینی تغذیه می‌شوند، ادامه داد: در آیین اربعین حسینی 15 هزار زائر در کربلا، پنج هزار زائر در کاظمین و پنج هزار زائر هم در مرز چزابه اسکان و تغدیه می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم این استان سال گذشته 20 میلیارد ریال برای تامین غذا و اسکان زائران اهداء کردند، تصریح کرد: حساب 104047070007 بانک ملی شعبه بازار یزد برای کسانی که قصد دارند در خدمت‌رسانی به زائران اربعین مشارکت کنند در نظر گرفته شده است.

وی از مشارکت دانشجویان بسیجی در موکب‌‌ها خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار نفر دانشجویان بسیجی تحت عنوان جای پای یار نظافت بخشی از مسیر پیاده‌روی زائران از نجف به کربلا را انجام دهند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با بیان اینکه هرسال فرهنگ پیاده‌روی اربعین حسینی در بین جوانان پررنگ‌تر می‌شود، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حسینی نماد اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی و وحدت شعیه در جهان اسلام است.

انتهای پیام/ی

موکب‌ها ی یزدی در عراق شناسنامه دار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار