وحشت تل‌آویو از همکاری میان ارتش لبنان و ارتش سوریه

همکاری میان ارتش لبنان و ارتش سوریه موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المنار، نبرد در منطقه جرود لبنان و همکاری میان ارتش لبنان و ارتش سوریه، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است و برخی محافل صهیونیستی خواستار ارزیابی مجدد اوضاع در اسرائیل با توجه به این همکاری شدند.

براساس این گزارش، روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: همکاری میان ارتش و نیروی مقاومت لبنان و ارتش سوریه در جنگ علیه تروریست‌ها در ارتفاعات مرزی دو کشور پیامدهایی دراز مدت بر اسرائیل خواهد داشت.

این روزنامه افزود: افزایش قدرت دولت سوریه و پیروزی‌های ارتش آن موجب شد تصمیم گیرندگان در بیروت در موضع خود بازنگری کنند.

به نوشته این روزنامه، تسلط ارتش سوریه و حزب الله بر مرزهای سوریه و لبنان، تکمیل کننده بخش دیگری از طرحی راهبردی برای ایجاد محور جغرافیایی از ایران تا لبنان تحت تسلط متحدان ایران است و این مسئله تهدیدی راهبردی برای اسرائیل از لبنان و سوریه محسوب می‌شود.

اسرائیل هیوم افزود: سیطره بر مرزها، موجب ایجاد واقعیتی جدید خواهد شد که تلاش های اسرائیل را برای مقابله با انتقال سلاح‌های پیشرفته از سوریه به حزب‌ الله در لبنان با مشکل مواجه خواهد کرد. همچنین تقویت روابط میان ارتش لبنان و حزب الله ایجاب می‌کند تل آویو به ارزیابی مجدد این واقعیت جدید بپردازد.

این روزنامه افزود: در شرایط کنونی اسرائیل باید از آمریکا و فرانسه توقف ارسال سلاح برای ارتش لبنان را خواستار شود.

این روزنامه همچنین از ارتش رژیم صهیونیستی خواست تحولات در مرزهای شمالی را به سرعت پیگیری کند تا تضمین شود به منافع حیاتی اسرائیل خدشه‌ای وارد نمی شود.

انتهای پیام/

همکاری ارتش سوریه و لبنان و وحشت اسراییل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار