فرماندار کاشان:

برجام تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را هموار کرد

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت:برجام درحقیقت مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را هموار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مومنیان به مناسبت بزرگداشت هفته دولت پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) بزرگترین توفیق دولت یازدهم را توسعه روابط و مناسبات با کشورهای مختلف جهان دانست.

وی افزود :برای گسترش همکاری های اقتصادی و سیاسی همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند، نباید روابط جمهوری اسلامی ایران را به چند کشور بسنده کرد.

فرماندار کاشان، با اشاره به ایجاد 3هزار و 600 شغل جدید در سال گذشته در این شهرستان گفت: بیش از 6 هزار و 700 شغل نیز سال گذشته در شهرستان کاشان پایدارشد.

مومنیان ، این میزان اشتغال را بر اساس بسته حمایت از رونق تولید پایدار و یا ایجاد شده یادآورشد و افزود :هفت هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب برای حمایت از صنایعی که تعطیل شده بود به 55 واحد صنعتی و 19 واحد کشاورزی در سال گذشته پرداخت شد.

به‌گفته‌وی، 16 هزار میلیارد تومان مجموع تسهیلات سامانه بهین یاب برای حمایت از صنایعی که تعطیل شده و یا با رکود در سال 95 مواجه شده بود پرداخت شد.

فرماندار کاشان تصریح کرد :دولت امسال این میزان تسهیلات را با رشد دو برابری به بیش از30 هزار میلیاد تومان افزایش داده است.

مومنیان، در ادامه نرخ کمتر از هشت درصدی بیکاری در شهرستان کاشان بر اساس انتشار آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه را تاکیدکرد و گفت: 40 درصد از متقاضیان کار در شهرستان کاشان افراد غیربومی هستند.

وی افزود: بیشترین مراجعه هایی که برای کار به دستگاه های اجرایی و یا واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی این شهرستان می شود در جهت بهبود شرایط شغلی مردم است.

معاون استاندار اصفهان اشتغال افراد تحصیل کرده دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را دغدغه مسئولان دانست و اضافه کرد: این مهم ناشی از پیامدهای نسنجیده و بدون آینده نگری در ایجاد ظرفیت های رشته های دانشگاهی در سال های قبل است.

انتهای پیام/ب

توسعه روابط و مناسبات با کشورهای مختلف جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.