ضیائی خبر داد:

خسارت سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی حوادث طبیعی به کشور

رئیس جمعیت هلال احمر از خسارت سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی حوادث طبیعی به کشور خبر داد.

خسارت سالانه 10 هزار میلیارد تومانی حوادث طبیعی به کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر در نخستین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح که امروز در استودیو رادیو سلامت برگزار شد، گفت:‌ باید در زمینه پیشگیری از حوادث و سوانح سرمایه‌گذاری کنیم و به آموزش بیشتر توجه داشته باشیم.

وی افزود:‌ حوادث و سوانح انسان‌ساز و طبیعی گاهی با هم مرتبط بوده و عامل ایجاد یکدیگر می‌شوند به همین دلیل باید آمادگی لازم برای خطرپذیری در برابر حوادث را داشته باشیم تا بتوانیم در شرایط لازم به خوبی با آنها مقابله کنیم.

ضیائی عنوان کرد: ‌بلایا و خسارت های ناشی از حوادث طبیعی افزایش یاقته است زیرا تغییرات اقلیمی، جنگ‌ها ، رشد سریع شهرنشینی، ماشینی شدن زندگی طبیعت را دستخوش تغییر کرده و با  افزایش حوادث طبیعی سلامت مردم به خطر می افتد.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: حساس‌سازی مسئولان در کاهش حوادث و سوانح بسیار مهم است و باید در این زمینه تلاش کنیم. در قانون‌گذاری، اجرا و تامین منابع نیز باید به حوادث و سوانح ترافیکی توجه ویژه‌ای شود.

ضیائی گفت:‌ هفت  درصد تولید ناخالص ملی تحت تاثیر حوادث و سوانح قرار دارد.

وی افزود: خسارت های ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی می‌تواند به صفر برسد؛ در برخی شاخص‌ها همچون حوادث ترافیکی جایگاه خوبی در دنیا نداریم و عملکرد ما بسیار ضعیف است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:‌ سال گذشته جمعیت هلال احمر چهار میلیون نفر را نجات داده است که این نشان می‌دهد به امر پیشگیری توجه نشده است؛ ما باید آموزش همگانی را مورد توجه قرار دهیم اما باید عملکرد همه‌جانبه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ‌سرمایه‌گذاری در آموزش در مورد حوادث طبیعی می‌تواند خطر ناشی از آن را تا یک چهارم کاهش دهد اما در کنار آموزش باید به اصلاح زیرساخت‌ها و تربیت نیروی انسانی نیز توجه کنیم.

انتهای پیام /

میزان خسارت  حوادث طبیعی به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار