گزارش اسپوتینک؛

سکوت اتحادیه اروپا در برابر تخریب مدرسه‌های فلسطینی بدست نظامیان اسرائیلی

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی از سکوت بروکسل در برابر توقیف مدرسه‌های سیار فلسطینی بدست نظامیان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود از سکوت مقامات اتحادیه اروپا در برابر توقیف چندین مدرسه سیار فلسطینی در کرانه باختری رود اردن بدست نظامیان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. این مدرسه‌ها با استفاده از کمک‌های مالی بروکسل و در راستای طرح‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا ساخته شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی تاکنون 5 مدرسه سیار در کرانه باختری رود اردن را توقیف کرده‌اند. مقامات اسرائیلی می‌گویند فلسطینیان برای ساخت این مدارس مجوز موردنیاز را نداشتند.

در ادامه گزارش آمده است فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا و رؤسای مأموریت این اتحادیه در قدس و رام‌الله با انتشار بیانیه‌ای رسمی «نگرانی عمیق» خود را درباره این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کردند و خواستار توقف برچیده شدن این مدارس شدند. این در حالی است که در این بیانیه به ارتباط میان این مدرسه‌ها و طرح‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا اشاره‌ای نشده است.

براساس گزارش یک روزنامه اتریشی، اتحادیه اروپا سال جاری میلادی (2017)، هشتاد و دو میلیون یورو برای طرح‌های بشردوستانه در فلسطین هزینه کرده است. این کمک‌های مالی به 700 مدرسه و 140 بیمارستان اختصاص یافته است.

یک مقام فرانسوی در گفتگو با اسپوتنیک، با اشاره به لزوم تحصیل کودکان فلسطینی، اظهار داشت باید درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این مدارس بدون داشتن مجوز ساخته شده‌اند، به دقت تحقیق شود.

این مقام  فرانسوی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی توجهی نمی‌کند، افزود باید دید آیا اتحادیه اروپا قادر خواهد بود تل‌آویو را از انجام چنین اقدام‌هایی بازدارد یا خیر.

در پایان گزارش به نقل از مقام‌های فلسطینی آمده است نظامیان رژیم صهیونیستی شبانه اقدام به توقیف این مدارس کردند و ساکنان این مناطق حتی فرصت ارائه دادخواست به دادگاه را نیز نداشته‌اند. 

 

انتهای پیام/

 توقیف مدرسه‌های سیار فلسطینی بدست نظامیان رژیم صهیونیستی و سکوت بروکسل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار