اختصاص 15هکتار زمین برای ساخت خانه فرهنگ عشایر استان

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15هکتار زمین برای ساخت خانه فرهنگ عشایر این استان در محل پارک جنگلی شهر یاسوج اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بهمن آزادی گفت: جذب سرمایه گذار برای احداث این مرکز فرهنگی با هدف توسعه گردشگری عشایری در برنامه امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی اظهار کرد: خانه فرهنگ عشایر با زیرساخت هایی مانند سالن نمایش، میدان اسب سواری، سوئیت های اقامتی و تمام امکانات مورد نیاز گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد نیازی برای بهره وری از ظرفیت های گردشگری عشایر در راستای ایجاد فرصت های شغلی است.

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اعتبار مورد نیاز این طرح را 400 میلیارد ریال برآورد کرد.

آزادی از راه اندازی تورهای گردشگری مناطق عشایری در شهر یاسوج خبر داد و گفت: راه اندازی چنین تورهایی در دیگر مناطق این استان از دیگر برنامه های امور عشایر است.

وی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مناطق عشایری بویراحمد و کهگیلویه رایادآور شد و تصریح کرد که توسعه این زیرساخت ها زیربنای رونق گردشگری عشایر است.

وی طبیعت بکر، آداب و رسوم محلی و مردم شناسی مانند پوشش لباس محلی، غذاهای سنتی، آواها و نواها و رسوم زیبای ایام مختلف سال را از جاذبه های منحصر به فرد گردشگری در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

عشایر استان 35 درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش کهگیلویه و بویراحمد را تولید می‌کند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با 13 زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/ش

12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 21 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.