رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان;

افتتاح پروژه آبیاری تحت‌فشار 47 هکتاری در گرمسار

پروژه آبیاری تحت‌فشار برای 47 هکتار باغ پسته و زیتون شهرستان گرمسار هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این پروژه بخش کشاورزی شامل احداث استخر ذخیره آب و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار است که از سال 1395 آغاز شده و هم‌زمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده است.


سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشخصات فنی این پروژه مهم حوزه کشاورزی گفت : پروژه آبیاری تحت‌فشار 47 هکتار از اراضی پسته و زیتون گرمسار به‌عنوان یکی از طرح‌های هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است که بر این اساس روش آبیاری اراضی کشاورزی این منطقه به روش قطره‌ای اصلاح می‌شود.


وی با اشاره به اینکه مشاور اجرای این طرح شرکت توسعه صنعت آب استان سمنان بوده است افزود: این پروژه با نظارت اداره فنی و مهندسی آب‌وخاک استان سمنان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار اجرایی شده است.


میرعماد با اشاره به احداث استخر ذخیره آب به‌عنوان زیرساخت اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار برای این اراضی عنوان کرد: در این راستا استخر ذخیره آب با ظرفیت ذخیره‌سازی 9 هزار و 947 مترمکعب آب با صرف بیش از 494 میلیون ریال اعتبار احداث‌شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه 300 میلیون ریال از این میزان اعتبار به‌صورت خودیاری بهره‌بردار متقاضی اجرای این پروژه تأمین‌شده است اضافه کرد: 194 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات دولتی برای این استخر ذخیره آب هزینه شده است.


وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه درمجموع پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه دربر داشته است تصریح کرد: از این میزان چهار میلیارد و 700 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و 800 میلیون ریال آن نیز به‌صورت خودیاری متقاضیان بهره‌بردار بخش کشاورزی در این منطقه تأمین‌شده است.

 

انتهای پیام / ه

 

افتتاح طرح کشاورزی در گرمسار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.