مسکو: جنگ احتمالی در شبه جزیره کره فاجعه‌های بی‌شماری به بار می‌آورد

معاون وزارت خارجه روسیه گفت وقوع جنگ احتمالی در شبه جزیره کره پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف – معاون وزیر خارجه روسیه – درباره پیامدهای وقوع جنگ احتمالی در شبه جزیره کره اظهارنظر کرد.

وی روز سه‌شنبه گفت لازم است از وقوع جنگ احتمالی در شبه جزیره کره جلوگیری شود زیرا در غیر این صورت، مصیبت‌های بی‌شماری دامن‌گیر این منطقه خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت در صورتی که جنگی آغاز شود، هیچ فردی سعی نخواهد کرد دریابد کدام طرف دعوا آن را به راه انداخته است.

وی درباره احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره کره گفت: «یک واقعیت کاملا جدید ظهور خواهد کرد و مصیبت‌های بی‌شماری به بار خواهد آمد. من فکر می‌کنم ما باید علیه تحقق این گزینه به سختی تلاش کنیم.»

سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – پیشتر گفته بود خطر تغییر ماهیت تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی و تبدیل آن به جنگی تمام عیار بالا است و می‌تواند قربانیان زیادی به همراه داشته باشد. وی افزود باید از طریق گفتگو از وقوع چنین بحرانی جلوگیری کرد.

در حالی که تنها دو روز از آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در دریای ژاپن می‌گذرد، این کشور شب گذشته (بامداد سه‌شنبه به وقت محلی) یک موشک میان‌برد دیگر را در واکنش به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شرق آسیا به سمت ژاپن شلیک کرد.

هفته گذشته، پیونگ‌یانگ هشدار داده بود مانور نظامی 10 روزه آمریکا و کره جنوبی در اطراف شبه‌جزیره کره در شرایطی که جامعه جهانی نگران افزایش تنش در این منطقه است،‌ باعث "ورود منطقه به مرحله غیرقابل‌کنترلی از جنگ هسته‌ای" خواهد شد.

کره شمالی روز شنبه در اولین واکنش به این رزمایش، سه موشک کوتاه‌برد را به طور همزمان به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. اما موشک میان‌بردی که این کشور شب گذشته آزمایش کرد با طی 2700 کیلومتر، برای اولین بار از آسمان ژاپن عبور کرد و در منطقه در شرق ژاپن در داخل دریا فرود آمد. ارتش ژاپن اعلام کرد به نظر می‌رسد پرتابه آزمایش شده، از نوع موشک بالستیک هواسونگ-12 بوده است.

روسیه بارها درباره تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره هشدار داده است. در جریان سفر شی جین پینگ – رئیس جمهور چین – به مسکو، وزارت خارجه چین و روسیه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که پیشنهاداتی برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره مطرح کرده بود. مسکو و پکن از پیونگ یانگ درخواست کردند انجام آزمایش‌های اتمی را متوقف کند و در مقابل، از واشنگتن و سئول خواستند از برگزاری مانورهای نظامی مشترک خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

پیامدهای وقوع جنگ احتمالی در شبه جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار