فعالیت 25 اکیپ دامپزشکی در عید قربان در استان سمنان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از استقرار اکیپ های ثابت و سیار نظارتی به مناسبت عید سعید قربان در سراسر این استان خبر داد.

فعالیت 25 اکیپ دامپزشکی در عید قربان در سطح  استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن هاشم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه 34 بازرس دامپزشکی متشکل از 16 دامپزشک و 18 کارشناس، نظارت بر عرضه و کشتار دام را بر عهده دارند، گفت : این اکیپ ها در قالب 16 گروه ثابت و 9 گروه سیار نظارتی در سطح استان خدمت رسانی می کنند.


وی در ادامه افزود : در اجرای این طرح، علاوه بر نظارت بهداشتی بر عرضه و ذبح دام ها، نظارت شرعی نیز صورت می گیرد و 8 ناظر ذبح شرعی نیز در کشتارگاه ها مستقر هستند.


هاشم زاده ضمن توصیه اکید به مردم در جهت خرید دام از مراکز مجاز اعلام شده، یادآور شد: دامپزشکی بر سلامت تمامی دام های عرضه شده در میادین دام و کشتارگاه های دام شهرستان ها نظارت کامل داشته و این نظارت در مراحل قبل از کشتار، حین ذبح و پس از آن ادامه دارد.


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان ، هدف از نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان عنوان کرد و گفت: تمامی شبکه‌های دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام سطح استان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی‌ها هستند.


در پایان هاشم زاده ذبح دام در معابر و خیابان‌ها را موجب آلودگی زیست محیطی دانست و تصریح کرد: در صورت امکان، خیران استان، دام‌های قربانی خود را در نزدیک‌ترین کشتارگاه ذبح کنند، چراکه ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب، ایجاد آلودگی های ثانویه در گوشت استحصالی و نیز ایجاد آلودگی های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام و از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خواهد شد.

 

انتهای پیام / ه

 

استقرار اکیپ نظارتی به مناسبت عید قربان در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.