تسلیت دومين سالگرد وقوع فاجعه مصیبت بار منا

استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی، دومين سالگرد وقوع فاجعه مصیبت بار منا را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی، دومین سالگرد وقوع فاجعه مصیبت بار منا را تسلیت و یاد و خاطره حجاج جان باخته در این حادثه را گرامی داشت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«حادثه اندوهبار عید قربان در سرزمین منا که در آن بسیاری از زائران حریم امن الهی، عده‌ای از هموطنان و همچنین تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان جان خود را از دست دادند، قلب تمامی انسان‌های آزاده و به ویژه مسلمانان جهان و ملت شریفمان را به درد آورد.

درگذشت جانگداز و مصدومیت جمعی از حجاج بیت الله الحرام از جمله تعدادی از مسافران سرزمین وحی در حادثه دلخراش منا که به علت ناتوانی و بی تدبیری مقامات عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج بود، باعث تأسف عمیق و تاثر شدید شد.

به همین منظور دومین سالگرد وقوع این مصیبت دردناک را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، رئیس جمهوری و ملت شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده معظم جان باختگان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای تمامی آنان رحمت الهی و برای بازماندگان آرزوی سلامت دارم.»

گفتنی است: مراسم دومین سالگرد عروج عارفانه مهاجرین الی الله در فاجعه منا همراه با قرائت دعای پرفیض عرفه، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز پنج شنبه ۹ شهریور ۹۶ برابر با ۹ ذی الحجه ۱۴۳۸ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می‌شود.

در فاجعه دلخراش و مرگبار صبح روز پنج شنبه ۲ مهرماه ۹۴ مصادف با عید سعید قربان (۱۰ ذی الحجه ۱۴۳۶)، بر اثر ازدحام جمعیت در صحرای منا بیش از ۸ هزار نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند.

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این حادثه مصیبت بار ۴۶۵ نفر اعلام شد که ۱۹ نفر آنان حجاج استان چهارمحال و بختیاری بودند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.