شهرکرد؛

تسلیت استاندار چهارمحال و بختیاری برای حادثه منا/ ناتوانی و بی تدبيری عربستان عامل این فاجعه

استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از حجاج بیت الله الحرام در حادثه منا، این فاجعه را ناشی از ناتوانی و بی تدبيری عربستان سعودی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم سليمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی درگذشت تعدادی از حجاج بیت الله الحرام در حادثه منا را به خانواده ها و بازماندگان آنان تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی شفای عاجل کرد.

در اين پيام آمده است: حادثه اندوه بار عيد قربان در سرزمين منا كه در آن بسياری از زائران حريم امن الهی و همچنين تعدادی از هموطنان عزيزمان جان خود را از دست دادند، قلب تمامی مسلمين جهان و ملت شريفمان را به درد آورد.

بخش ديگري از پیام استاندار چهارمحال و بختیاری می افزاید: درگذشت جانگداز و مصدوميت جمعي از حجاج بيت الله الحرام و مسافران سرزمين وحی در حادثه دلخراش منا كه به علت ناتوانی و بی تدبيری مقامات عربستان سعودی در تأمين امنيت حجاج است، موجب تأسف عميق و تأثر شديد گرديد.  

در ادامه اين پيام آمده است: اين مصيبت دردناک را به ساحت مقدس حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، مراجع بزرگوار تقليد دامت بركاتهم و ملت شريف ايران اسلامی و مخصوصاً خانواده معظم جان باختگان تسليت عرض نموده، از خداوند متعال جهت همه آنها رحمت و مغفرت و برای مصدومان، شفای عاجل را خواستار است.

گفتنی است: در حادثه مرگباری که صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری در اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا رخ داد، حدود 2 هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

براساس آخرین گزارش ها، شمار جانباختگان ایرانی در این حادثه تاکنون 131 تن و مجروحان 86 نفر اعلام شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی این فاجعه مصیبت بار با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.

ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: حادثه منا ، تسلیت ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.