دانش‌آموزان چاق در اهواز شناسایی شدند

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: 150 دانش‌آموز چاق در اهواز شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی، معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به شناسایی 150 دانش آموز چاق و دارای اضافه وزن در اهواز بیان داشت: آموزش و پرورش با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدام به شناسایی دانش‌آموزان چاق در استان خوزستان کرده است.
وی اظهار کرد: به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی اهواز نرم‌افزاری برای وارد کردن اسامی دانش‌آموزان چاق استان به کار گرفته است و طی جلسه مشترکی که با مسئولان این دانشگاه داشتیم مقرر شد که در سال تحصیلی جدید این دانش‌آموزان در استان شناسایی شده و تحت پوشش تمرینات هدفمند و برنامه‌ریزی شده قرار بگیرند. پروتکل این طرح نیز از سوی معاونت بهداشت و درمان تعیین می‌شود.

معزی اذعان داشت: هم‌اکنون در مرحله اول شناسایی دانش‌آموزان چاق استان هستیم، در فهرست اولیه حدود 150 دانش‌آموز اهوازی شناسایی شده‌اند، این دانش‌آموزان امسال تحت پوشش برنامه مداخله‌ای تمرینی هوازی قرار می‌گیرند. امیدواریم دانش‌آموزانی که شناسایی می‌شوند با همکاری خانواده‌ها و تعیین یک رژیم غذایی مناسب موفق به کاهش وزن لازم شوند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در خصوص معیار علمی در نظر گرفته شده برای تشخیص دانش‌آموزان چاق از سایر دانش‌آموزان گفت: هر دانش‌آموزی که وزن او از میانگین وزنی که برای سن او تعریف شده، بیش تر باشد و بیش از 30 درصد از وزن آن ها را چربی تشکیل بدهد، چاق شناخته می‌شوند.
انتهای پیام/گ

شناسایی دانش آموزان چاق در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.