معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

نداشتن کمبود دارو در لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همه داروهای مورد نیاز بیماران در داروخانه های استان فراهم بوده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا سپهوند معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در استان نیازی به ایجاد داروخانه هلال احمر وجود ندارد زیرا که همه داروهای مورد نیاز در داروخانه های استان وجود دارد، افزود: متاسفانه در خصوص قیمت دارو اظهارنظرهایی غیرکارشناسی می‌شود در صورتی که قیمت روی جلد مربوط به زمان تولید بوده و تولید دارو برای مدت زمان چند ماهه است.

سپهوند اظهار کرد: قیمت دارو در زمان تولید درج می‌شود و هنگامی که پس از یک زمان طولانی به داروخانه‌ها داده می‌شودبراساس قیمت فاکتور شده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: افزایش قیمت دارو کشوری است و توسط شورای قیمت‌گذاری، قیمت دارو تعیین و یا تغییر می‌کند.

سپهوند با بیان اینکه در برخی موارد کمبود دارو در کشور وجود دارد و مختص لرستان نیست افزود: در مواردی این کمبود کاذب و معمولا مربوط به داروهای وارداتی است در حالیکه نمونه همان داروی تولید ایران در بازار وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: سیاست وزارت بهداشت و دولت این است که داروهای وارداتی در داخل کشور تولید شود.

دبیر انجمن داروسازان لرستان با اشاره بر ضرورت حمایت داروسازان و داروخانه های استان از طرف مسئولان گفت: خوشبختانه در حال حاضر دسترسی به داروخانه ها وهرگونه داروی مورد نیاز حتی در بخش های استان امکان پذیر شده است.

مجتبی کلانی با اشاره به اینکه قیمت داروها درسطح کشور یکسان است و هیچ داروخانه ای امکان عرضه داروی ارزانتر از قیمت بازار را ندارد، بیان کرد: داروخانه هلال احمر نیز امکان عرضه داروهای زیر قیمت بازار را ندارد و در حال حاضر شرکت سوهاهلال سازمان هلال احمر نیز به توزیع دارو در سطح داروخانه های استان مشغول است.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی داروخانه های استان به عنوان بخش خصوصی اظهار کرد: در این راستا انتظار می رود مسئولان استان از داروسازان و داروخانه های استان حمایت داشته باشند.

انتهای پیام/م

در لرستان کمبود دارو نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.