ذبح بیش از 11 هزار راس دام تحت نظارت دامپزشکی خراسان رضوی

در پی استقبال مردم از طرح ترویجی بهداشتی ذبح دام در کشتارگاه ها، بیش از 11 هزار راس دام تحت نظارت دامپزشکی در خراسان رضوی ذبح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بنا برآمار اخذ شده از شبکه های دامپزشکی استان، 11 هزار و 600 راس دام تحت نظارت دامپزشکی در روز عید قربان ذبح شده و از این تعداد بیش از 7 هزار و 400 راس در کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشكي استان کشتار شده است.

 

محمد رشتی باف افزود: نظارت بهداشتي بر ذبح دام در روز عيد قربان، توسط  اکیپ های دامپزشکی در اقصي نقاط استان انجام شد كه اين تعداد  شامل؛ 185 اکیپ و 249 ناظر بهداشتی دامپزشکی و 40 ناظر ذبح شرعی بودند.

 

وی افزود: استقبال شهروندان از ذبح دام قرباني در كشتارگاه‌هاي دام استان چشمگير بود و این مهم با همکاری مسئولان اجرایی و قضایی اعم از فرمانداران، شهرداران، دستگاه قضایی، مركز بهداشت استان، جهادكشاورزي استان، تعزيرات حكومتي، نیروی انتظامی، مسئولین کشتارگاه ها و ... صورت گرفت.

 

وی یادآور شد: طرح ترویجی بهداشتی هدایت کشتار دام قربانی به کشتارگاه های مجاز از سال 1385 شروع شده و تا سال جاری پیشرفت های مطلوبی داشته که ناشی از همکاری بین بخشی دستگاه های مرتبط و استقبال صمیمانه شهروندان و نیکوکاران بوده است و این مهم، گامی موثر در ارائه خدمات بهداشتی بهینه به مردم و به ویژه به محرومین و اقشار آسیب پذیر می باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ذبح دام در کشتارگاه ها، از زحمات بی شائبه رسانه های جمعی، بویژه صدا و سیما، جراید استان و دیگر رسانه های ارتباطی خراسان رضوی در همراه ساختن مردم و خیرین در این حرکت عظیم بهداشتی قدردانی کرد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.