سونوگرافی و روش های تشخیصی راه نجات افراد از بیماری

یک متخصص داخلی گفت: روش‌های تشخیصی مانند سونوگرافی و رادیولوژی باعث نجات افراد از بیماری‌های خطرناک می‌شود.

سونوگرافی و روش های تشخیصی راه نجات افراد از بیماریعیسی رجبلو متخصص داخلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: پیشگیری مهم تر از درمان بوده و  این نکته به خصوص در بیماری های گوارشی در تشخیص و فهمیدن علایم به بیماران کمک می کند تا پیش از اینکه فرد به بسیاری از بیماری های خطیر مبتلا شود، از بروز آن پیشگیری کرد.

وی عنوان کرد: هنگامی که افراد در موقع خوردن غذا احساس گیر کردن ماده غذایی در گلو می کنند یا مدفوع به رنگ سیاه تبدیل شده، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و یک سری چکاپ انجام دهد.

 این متخصص داخلی تاکید کرد:  گاهی بیماران پس از  غذا خوردن  با رفلاکس یا ترش کردن معده مواجه اند اما به آن توجه نداشته که این امر ممکن است در دراز مدت منجر به مشکلات جدی شود. 

وی اظهار کرد: کم خوابی بی دلیل، بی اشتهایی و کاهش وزن بی دلیل باید بیمار را هوشیار کند تا به دنبال علت آن باشند و با انجام کارهای پیشگیرانه مانند  رادیولوژی، سونوگرافی یا آزمایش های تشخیصی مانند روشنایی است که فرد را در تاریکی به چاله نمی اندازد و در تشخیص به موقع بیماری اش کمک می کند.

رجبلو یاد آور شد: توصیه  می کنم مردم تا حد ممکن به سلامتی خود اهمیت دهند، زیرا مشکلات اولیه می تواند به علت های جزئی باشد اما اگر بیماری خطرناک باشد، نیاز به پیشگیری از آنهاست. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ز.ز
۰۹:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
بنده.کارشناس رادیولوژی هستم .به جرات میتونم بگم بالای 70 درصد عکس هایی که درخواست میشه نیازی به رادیولوژی ندارند.ولی چون پزشک ها دستشون توهمه چیز بازه .بازم عکسهای الکی مینویسند
آخرین اخبار