رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

پروژه‌های مسکن مهر کشور به ۲۵ هزار کلاس درس جدید نیاز دارند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر کشور به بیش از ۲۵ هزار کلاس درس جدید نیازمند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تقی نظر پور عصر  امروز در جلسه مشترک با خیرین مدرسه‌ساز استان که در سالن جلسات خانه معلم برگزار شد، با اشاره به پایین بودن سرانه آموزشی قم اظهار داشت: سرانه آموزشی استان قم از متوسط کشوری پایین‌تر است که این همت بلند خیرین مدرسه‌ساز استان را می‌طلبد.

وی بابیان مشکلات آموزشی در کشور افزود: مسئله نوسازی مدارس قدیمی و فرسوده،  آموزش‌وپرورش دانش آموزان و خیرین مدرسه‌ساز سه رکن اساسی نظام آموزشی در اکشور است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در صورتی‌که خیرین مدرسه‌ساز 50 درصد هزینه تجهیز و احداث پروژه‌های نیمه‌کاره را تقبل کنند دولت موظف خواهد بود تا 50 درصد مابقی هزینه‌ها را تأمین کند.

نظر پور با تأکید بر نقش ارزنده خیرین مدرسه‌ساز کشور در تأمین فضاهای آموزشی عنوان کرد: خیرین مدرسه‌ساز سال 95، بیش از 800 میلیارد تومان هزینه‌های ساخت و نگه‌داری مدارس در کشور را تضمین کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری از مرز هزار میلیارد تومان بگذرد.

وی با انتقاد از مشکلات عدیده پروژه‌های مسکن مهر در زمینه فضاهای آموزشی تأکید کرد: طبق قانون باید برای ایجاد 200 واحد مسکونی یک مدرسه در آن محیط ساخته شود اما متأسفانه پیمانکاران  در این زمینه به تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند که در حال حاضر به بیش از 25 هزار کلاس درس در مجتمع‌های مسکن مهر کشور نیاز است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش کشور بابیان اینکه قم از کمبود مراکز آموزشی رنج می‌برد، گفت: در شهر قم بیش از 220 هزار دانش‌آموز وجود دارد که نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

 انتهای پیام/س

سرانه آموزشی قم از متوسط کشوری  پایین تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.