منابع دولتی در داکا اعلام کردند:

میانمار مرز خود با بنگلادش را مین‌گذاری کرد

میانما برای جلوگیری از بازگشت مسلمانانی که در پی افزایش خشونت‌ها از این کشور فرار کرده‌اند، مرز خود با بنگلادش را مین‌گذاری کرده است.

میانمار مرز خود با بنگلادش را مین‌گذاری کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع دولتی در داکا پایتخت بنگلادش اعلام کردند میانمار طی سه روز گذشته مرز خود با بنگلادش مین‌گذاری کرده است و احتمالا هدف از این کار جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیا است که از خشونت‌ها در میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند.

این دو منبع دولتی -که درباره اوضاع در مرز میانمار و بنگلادش اطلاعات مستقیم دارند و به خاطر حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود- افزودند بنگلادش روز چهارشنبه رسما به مین‌گذاری نزدیک مرز خود اعتراض خواهد کرد.

آن‌ها تصریح کردند: «بنگلادش از طریق خبرچین‌ها و عکس‌هایی که به دست آورده مطلع شده میانمار زمین خود را در مرز بنگلادش مین‌گذاری کرده است.»

این منابع دولتی بنگلادشی گفتند: «نیرو‌های ما سه تا چهار گروه را مشاهده کرده بودند که نزدیک سیم‌های خاردار در مرز دو کشور در حال کار گذاشتن چیزی درون زمین بوده‌اند. پس از آن خبرچین‌های ما تایید کردند که آن‌ها در حال مین‌گذاری بوده‌اند.»

این منابع دولتی به این مسئله اشاره نکردند که آن‌ها یونیفورم نظامی به تن داشته‌اند یا خیر، اما افزودند بدون شک از روهینگیا‌ها نبوده‌اند.

«منظورالحسن خان»، از افسران گارد مرزی بنگلادش، پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود روز سه شنبه دو انفجار در طرف میانمار شنیده شد. این انفجار‌ها تردید‌هایی درمورد تلاش نیرو‌های میانمار برای مین‌گذاری در مرز دو کشور به وجود آورد.

انتهای پیام/

مین‌گذاری مرز میانمار برای جلوگیری از بازگشت مردم روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار