آغاز به کار کنگره بین المللی تغذیه به میزبانی علوم پزشکی مشهد

نخستین کنگره بین المللی تغذیه از مطالعات پایه تا مداخلات بالینی با حضور میهمانان ملی و بین المللی صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار کنگره بین المللی تغذیه به میزبانی علوم پزشکی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر مجید غیور مبرهن دبیرکل کنگره بین المللی تغذیه گفت: این همایش بر علم پایه و مداخلات بالینی در تغذیه تمرکز دارد و با همکاری سازمان های بزرگ جهان مانند سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، یونیسف و دانشمندان مطرح دنیا در زمینه علم تغذیه، تلاش در رفع مشکلات تغذیه ای ایران و رسیدن به یک گزارش مشترک دارد.

وی افزود: محورهای مورد بحث در سمپوزیوم نیکرونیترین ها، بیماری های غیرواگیردار در تغذیه، مشکلات تغذیه ای در ایران و شبکه نت ورکینگ تغذیه در ایران است.

دکتر غیور مبرهن گفت: برای برگزاری این سمپوزیوم افراد مطرح در جهان با تخصص های مورد نظر دعوت شده اند و در تلاش هستیم توسط دانشمندان داخلی مشکلات تغذیه ای در کشور را عنوان و به راهکارهای مورد نظر دست پیدا کنیم.

دکتر پریزاده دبیر علمی کنگره بین المللی تغذیه نیز گفت: در مدت زمان فراخوان این کنگره مقالات متعددی دریافت شد که پس از بررسی های انجام شده در کمیته های علمی ۷۴۵ مقاله در محورهای مختلف پذیرش شد.

وی افزود: این مقالات در موضوعات مختلفی از جمله سرطان، چاقی، سندروم متابولیک، تغذیه در ای سی یو، تغذیه در بیماران قلبی، تغذیه در بیماران خاص و نانوفوت ها پذیرفته شده است.

دبیر علمی این کنگره گفت: تغذیه انسانی و سلامتی، مکانیسم های سلولی مولکولی در چاقی، سندرم متابولیک و بیماری های مرتبط، طب سلولی مولکولی و بیماری های تغذیه، مطالعات علوم بالینی در حوزه های ژنتیک، تغذیه و نوتریژنتیک، تغذیه بیماری های قلبی و عروقی، روزه داری و سلامت از جمله محورهای این همایش خواهد بود.

وی افزود: محورهای علوم صنایع غذایی نیز شامل سلامت مواد غذایی، فناوری های مواد غذایی، شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی، بیوتکنولوژی مواد غذایی، علوم غذایی و تکنولوژی نانو است.

کنگره بین المللی تغذیه از مطالعات پایه تا مداخلات بالینی ۱۵ الی ۱۷ شهریور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام// م.م

ارائه 745 مقاله در کنگره بین المللی تغذیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.