جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی کشور؛

ورزشکاران دال‌پلان‌ لرستان قهرمان شدند

در نتیجه انفرادی و تیمی ورزشکاران لرستان بر سکوی نخست رقابت‌های دال پلان ایستادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جشنواره بین‌المللی ورزش‌های بومی محلی کشور با قهرمانی لرستان در بخش انفرادی و تیمی دال پلان به پایان رسید.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در رشته‌های مختلف در مریوان با حضور تیم‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی شامگاه چهارشنبه با معرفی نفرات و تیم‌های برتر در شهرستان مریوان پایان یافت.

تیم‌های خارجی شرکت کننده در این جشنواره از گرجستان و یک تیم از حلبچه اقلیم کردستان عراق بودند و تیم‌های داخلی از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان، همدان و سه شهرستان سنندج، مریوان و سقز از استان کردستان با هم رقابت کردند و بازی‌های مختص به فرهنگ و دیار خود را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشتند.

در آیتم دال پلان، حمید محمدی از لرستان عنوان اول را به خود اختصاص داد و محمدرضا مولایی راد از خوزستان و الله مراد برنا از کرمانشاه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در نتیجه تیمی لرستان بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد، مریوان صاحب‌عنوان دوم شد و همدان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در پایان رقابت‌های کشتی سنتی (زوران) در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم محمدرضا خزایی از همدان اول شد، گودرز رستمی از کرمانشاه در جایگاه دوم قرار گرفت، حسن بیرانوند از لرستان و میعاد دستوم از مریوان به طور مشترک سوم شدند.

در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم فواد طاهر نژادیان از مریوان عنوان نخست را از آن خود کرد، عارف بارانی از لرستان به مقام دوم دست یافت، لقمان خانی از سنندج و محمدرضا پرناز از کرمانشاه به طور مشترک جایگاه سوم را تصاحب کردند.

در بخش غاز قلنگ (لی‌لی) فرید مولودی از مریوان بر سکوی نخست ایستاد، امید جلالی از همدان و نوید نظری از خوزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رقابت‌های چوب کشی در منهای ۸۰ کیلوگرم رمضان عسگر از همدان، سجاد صالحی از لرستان و علیرضا عادل از مریوان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در همین بخش در وزن ۹۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم فرزاد حیدری نژاد عنوان نخست را به دست آورد، علی ابرار از همدان مقام دوم را از آن خود کرد و حمید فارسی از خوزستان نیز بر سکوی سوم تکیه زد.

این جشنواره در رشته‌های کشتی سنتی (زوران)، هه لپرکی، چوب کشی، غاز قلنگ، دال پلان، طناب کشی و بازی‌های بومی محلی خاص هر منطقه و استان برگزار شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی ورزش‌های بومی محلی به همت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، اداره کل ورزش و جوانان لرستان، فرمانداری مریوان و اداره ورزش و جوانان این شهرستان، هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کردستان و مریوان و همچنین با همکاری استانداری کردستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر مریوان برگزار شد.

انتهای پیام/ د

ششمین جشنواره بین‌المللی ورزش‌های بومی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.