ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

فعالیت‌های موسسه نشر آثار امام خمینی تشریح شد/ معرفی داوران نهمین جشنواره کتاب کودک

معاون فرهنگی موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) از وجود شوراهای هنری متعدد برای احیای اندیشه امام به زبان هنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته، ادبیات اخبار و اتفاقات متنوعی را از سر گذراند.

 

600 رسانه برای حضور در نمایشگاه مطبوعات ثبت‌نام کردند

در هفته گذشته، در میان ثبت‌نام‌های انجام شده، 82 روزنامه و موسسه مطبوعاتی، 60 هفته نامه، 95 ماهنامه، 22 خبرگزاری و 97 پایگاه خبری با مراجعه به وب‌سایت نمایشگاه به نشانی pressexpo.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کردند.

بنابر تصمیم شورای سیاست‌گذاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، رسانه‌هایی که پس از مهلت مقرر درخواست حضور در نمایشگاه داشته باشند، در فهرست ذخیره قرار می‌گیرند تا در صورت امکان، نسبت به حضور آنها اقدام شود.

 

اهم فعالیت‌های موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) تبیین شد

نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس موسسه تنظیم و حفظ آثار امام خمینی(ره) در این موسسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی گمساری، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی و علی داستانی، معاون پژوهشی موسسه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی گمساری، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش حجم کارهای موسسه پس از ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امروز منظورمان ترویج و احیای نام حضرت امام خمینی(ره) است. تنها مرجع رسمی شناسایی فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) این موسسه است. اگر امروز حتی شاهد یک تحریف لفظی در حوزه اندیشه امام نیستیم، محصول فعالیت‌های موسسه ماست. اکنون صحیفه امام خمینی (ره) چاپ شده است و همزمان پرتال امام خمینی (ره) و سایت‌های خارجی به زبان انگلیسی، فرانسه، عربی و اردو توسط موسسه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: شوراهای هنری متعددی از جمله شورای شعر، موسیقی، سینمایی، هنرهای تجسمی و شوراهای دیگر داریم که با زبان هنر به احیای اندیشه امام خمینی(ره) می‌پردازند. 31 شهریور ماه دهمین جشنواره شعر «یاد یادگار» را در سالن کتابخانه ملی برگزار می‌کنیم. بیش از 3 هزار شعر به منظور شرکت در این جشنواره به دبیرخانه رسیده است.

معاون فرهنگی هنری موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) بیان کرد: جشنواره فیلم روح الله در حوزه سینمایی با هدف تولید آثار سینمایی و جریان‌سازی مرتبط با اندیشه امام برگزار می‌شود. جشنواره دوم را خرداد ماه سال آینده برگزار می‌کنیم. امسال پس از چند سال هفت رمان را به بازار نشر عرضه خواهیم کرد. این کتاب‌ها با موضوع امام خمینی و انقلاب اسلامی نوشته شده است. برخی از این کارها می‌تواند اتفاق مبارکی در این حوزه باشد. سال گذشته آلبوم شکوه را با صدای محمد اصفهانی منتشر کردیم. سمفونی روح‌الله را در کشور اوکراین ضبط کردیم و در تالار وحدت به مناسبت سالگرد ارتحال امام اجرا کردیم.

 

حسنا کوچولو مهمان ویژه پنجمین نمایشگاه ملی ایران‌نوشت

طی مراسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی ایران‌نوشت با حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای افتتاح شد.

در این دوره از نمایشگاه، محصولات نوشت‌افزار چهار خانواده جدید شخصیت‌ها شامل بچه‌های ساختمان گلها، اتل متل یه جنگل، پیم و پم و دیرین دیرین عرضه شده‌اند و تنوع بیشتری را به ایران‌نوشت بخشیده‌اند.

 

تشریح داوری نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان

با معارفه داوران نهمین دوره از جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، فعالیت اجرایی این جشنواره به طور رسمی آغاز شد.

قدرت‌الله نیکبخت دبیر علمی این دوره از جشنواره با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تصمیم برگزارکنندگان این جشنواره امسال بخش ترجمه از این جایزه دو سالانه حذف شد و در مقابل گروه خردسال به صورت مجزا اضافه شده است که بر این اساس، امسال داوری جشنواره در سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان انجام خواهد شد.

 

کتاب پوتین قرمزها رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب پوتین قرمزها با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری و جمعی از  اهالی فرهنگ و ادب در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پس از خیر مقدم به حاضران گفت: منظومه دفاع مقدس حلقه‌هایی دارد که اگر از آنها غفلت شود، سیمای دفاع مقدس سیمای کاملی نخواهد بود. آنچه دفاع مقدس را کامل می‌کند برخوردها و اتفاقات انسانی است که در این 8 سال نمود فراوان دارد. در این میان بخش مربوط به اسرا بسیار برجسته است. اسرای ما عزت ملت ایرانی را در شرایط نابسامان اسارت نگه داشته‌اند. خوشبختانه نگاه به آنهایی که اسیرها  را نگهداری می‌کردند نگاه متفاوتی است.

 

انتهای پیام/

مرور مهم‌ترین رویدادهای ادبی در هفته دوم شهریور 96

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.