سران کاتالونیا همچنان به دنبال برگزاری همه پرسی هستند

سران کاتالونیا برخلاف دستور دادگاه قانون اساسی اسپانیا همچنان به دنبال برگزاری همه پرسی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، دادگاه قانون اساسی اسپانیا با برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا مخالفت کرده است. با این وجود سران کاتالونیا برخلاف دستور دادگاه همچنان درپی برگزاری همه پرسی هستند.
 
اوریول یونکرئاس معاون رئیس منطقه کاتالونیا در این باره گفت: ما به حمایت مردم نیازمندیم. من امیدوارم که بتوانیم مردم زیادی را برای رسیدن به این هدف متحد کنیم. برخی افراد هستند که خواهان رای دادن شهروندان ما نیستند.آنها خواهان این نیستند که شهروندان ما بر اساس حق دمکراتیک خود رای دهند. اما ما مصمم هستیم که از دمکراسی دفاع کنیم.
 
وی افزود: ما خواهان آن هستیم که شهروندان ما بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند. ما خواهان رسیدن به این هدف هستیم. ما خواهان پیروزی دمکراسی هستیم. راه دیگری وجود ندارد.
 
یوردی سانچز رئیس مجلس منطقه کاتالونیا هم گفت: این یک حقیقت است که دولت مرکزی می خواهد که مردم را با فشار از رای دادن در اول اکتبر محروم کند. این نوعی خشونت برنامه ریزی شده است. این اقدام به منزله توقیف صندوق های رای و جلوگیری از کار رئیس منطقه کاتالونیا و دیگر مقامات این منطقه است. این به منزله اشتباهی بزرگ است. خسارت این اقدام بسیار زیاد خواهد بود.
 
خاویر گارسیا آلبیول عضو مجلس منطقه کاتالونیا و از مخالفان جدایی منطقه از اسپانیا هم گفت: خشونت اقدام مثبتی نیست.
 
در جلسات اخیر مجلس کاتالونیا ما شاهد اقدامات گسترده جدایی طلبان بوده ایم. ما باید از قانون دفاع کنیم. ما باید از جدایی کاتالونیا از اسپانیا جلوگیری کنیم. کارمه رومرو از اهالی کاتالونیا هم گفت: من خیلی خوشحال هستم. آرزو می کنم که همه پرسی برگزار شود. ما خواهان استقلال هستیم. ما حق داریم که رای دهیم. اگر برخی افراد خواهان این موضوع نیستند من برای آنها متاسفم. اماما رای خواهیم داد.
 
انتهای پیام/

مقامات کاتالونیا همچنان به دنبال برگزاری همه پرسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار