رئیس منابع طبیعی پاسارگاد خبر داد؛

برداشت بدون مجوز از درختان بنه ممنوع است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات درختان بنه، بهره برداری بدون مجوز قانونی از این درختان ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: بهره برداران برای برداشت محصول درختان بنه بیش از مصرف خانوار خود باید برای هماهنگی و راهنمایی لازم درخصوص چگونگی گرفتن مجوز به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در بخش مرکزی و در بخش پاسارگاد به کانکس قرقبانی واقع در منطقه چاه بید مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در صورت رعایت نکردن موضوع و مشاهده افراد متخلف، قرقبانان و ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این خصوص پرونده تخلف تشکیل می‌دهند و از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم خواست با توجه به پوشش انبوه گیاهی به وجود آمده جنگل‌ها و مراتع در سال جاری، در بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی و مرتعی موارد مربوط به پیشگیری از آتش سوزی را رعایت کنند.

خسروانیان افزود: از جمله موارد مربوط به پیشگیری از آتش سوزی را روشن نکردن آتش برای پخت و پز در مناطق پوشش بالا، اطمینان از خاموش شدن آتش ایجاد شده، اطمینان از خاموش شدن کامل ته سیگار افراد سیگاری، تیراندازی و سفارش‌های لازم به کودکان است.

وی بیان کرد: هر هکتار جنگل ۲ و نیم تن اکسیژن در سال تولید می‌کند که این میزان اکسیژن مورد نیاز برای ۱۰ نفر در سال را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین هر هکتار جنگل باعث حفظ و افزایش حاصلخیزی خاک سالانه به میزان ۱۶ کیلوگرم از عناصر مغذی نیترات، پتاسیم و فسفات می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد همچنین به گشت‌های این اداره ویژه ایام تعطیل اشاره کرد و گفت: در تعطیلات روز‌های گذشته تعدادی از نیرو‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و قرقبانان مناطق بحرانی و سایر مناطق جنگلی (جنگل‌های خرسی، سوباتان، عمری، ابوالوردی، چاه بید، مبارک‌آباد، علی آباد کمین، کوه سیاه، تنگه الله اکبر، اشکفت سیاه و چاه فقه) شهرستان پاسارگاد بازدید و در هنگام این بازدید تذکر‌های لازم را به دامداران در خصوص روشن نکردن آتش ارائه شد.

خسروانیان افزود: همچنین نکات ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی به بهره برداران بخصوص بنه چینان محلی، دامداران و استفاده کنندگان از طبیعت را ارائه و به آنان تاکید شد از هر گونه آتش روشن کردن در جنگل خودداری کنند.

وی از مردم خواست در صورت بروز و مشاهده هرگونه تخلف و آتش سوزی مراتب را به شماره تلفن رایگان امداد جنگل ١٥٠٤ اعلام کنند.

انتهای پیام/ن

ممنوعیت برداشت محصول از درختان بنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار