نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشورهای اروپایی، آمریکا را سرجای خود بنشانند/ ایران با نقض یک‌جانبه برجام کنار نمی‌کشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران با گروه 1+5 توافق کرده‌‌ است و با نقض برجام از سوی یک عضو، کل توافق را زیر سوال نمی‌برد.

//سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقض برجام را از سوی آمریکایی‌ها نادیده نمی‌گیرد، گفت: ما در برابر کارشکنی آمریکا، عکس‌العمل‌ و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی پیش از این با تصویب طرحی دولت را موظف به اجرای اقداماتی در قبال بدعهدی‌های آمریکا کرده است. 

نماینده مردم ورامین با اشاره به اینکه ما در برنامه هسته‌ای با گروه 1+5 توافق کرده‌‌ایم، تصریح کرد: ما صرفا با دولت آمریکا در برجام توافق نداشته‌ایم لذا اگر یک عضو از این گروه ناقض برجام و عهدشکن باشد، ما با بقیه کشورهای گروه 1+5 همکاری خود را ادامه می‌دهیم البته آنها نیز تاکنون قاطع و محکم از برجام حمایت کرده‌اند.

نقوی حسینی با تأکید براینکه ما باید این عضو متخلف را سر جای خود بنشانیم، اظهار کرد: انتظار می‌رود 5 کشور دیگر این گروه، با فشار به آمریکا این عضو متخلف را سر جای خود بنشانند.

وی تاکید کرد: اگر روزی گروه 1+5 برجام را زیر سوال برد یا نقض کرد، جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه مجلس یعنی همان اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام عمل کرده، به شرایط قبل از برجام باز خواهد گشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بازگشت ایران به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز به زمان و هزینه زیادی ندارد لذا ما به شدت نقض عهد آمریکایی‌ها را پیگیری و بررسی می‌کنیم اما کل توافق را زیر سوال نمی‌بریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
ممممممممممررررررررررگگگگگگگگگگگگگ ببببببرررررررررررر آآآآآآآآآآآآامممممممممرررریییییییییکککککااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
ما منتظران ظهور آمادگی هر گونه تهاجم نظامی علیه هر قلدری هستیم فقط نترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار