بهره برداری از بوستان مشاهیر پزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد

بوستان دانشوران پزشکی با نصب تندیس‌هایی از مشاهیر پزشکی برای نخستین بار در کشور در یدر بیمارستان امام رضا (ع) مشهد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در آیین افتتاح بوستان مشاهیر پزشکی گفت:  بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با قدمت ۸۰ ساله در فضایی به مساحت بیش از ۲۸ هکتار محل مناسبی برای دایر شدن بوستان مزبور است.

عبدالله بهرامی افزود: خاطرنشان کرد: در این بوستان تندیس ۱۲ نفر از مشاهیر بزرگ پزشکی اهل مشهد و خطه خراسان با هدف نکوداشت خدمات این بزرگان و آشنایی بیشتر مردم با آنان نصب شده است.

وی گفت: برای بهره برداری از این بوستان که عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، ۷۰۰ میلیون ریال با کمک خیرین 'میزبانان خورشید' هزینه شده است.

 رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد افزود: پروفسور بولوند بنیانگذار نخستین جراحی نوین در مشهد، دکتر مستقیمی پدر آناتومی ایران، دکتر شاهین فر، دکتر اعرابی نژاد، دکتر اصفهانی، دکتر محلاتی، دکتر اسدی، دکتر سالاری، دکتر قوام نصیری و دکتر سامی راد از جمله مشاهیری هستند که تندیس آن‌ها در این بوستان نصب شده است.

بهرامی گفت: علاوه بر آن سردیس ۲ نفر از خیران برتر و چهره‌های نامدار شامل مرحوم قاسم توکلی زاده بنیانگذار بخش پیوند کلیه و نفرولوژی بیمارستان امام رضا (ع) و مهندس عدالتیان بینانگذار اورژانس عدالتیان در مشهد نیز در این بوستان قرار داده شده است.

شایان ذکر است بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با هزار تخت فعال که در سال ۱۳۱۳ فعالیت خود را آغاز کرد هم اکنون به عنوان بزرگترین مرکز درمانی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

 
انتهای پیام // م.ا
 
 

بیمارستان امام رضای مشهدمیزبان مشاهیر پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.