یادداشت؛

شهری که سینما ندارد

مردم شهر بافت، چهار راه اصلی شهر را چهارراه سینما می خوانند ولی سینمایی در شهر نیست.

شهری که سینما نداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ امروز ۲۱ شهریور برابر با روز سینما در کشور است، در تمام شهرها فیلمهای سینمایی در حال اکران شدند و خانواده ها زمانی را با خانواده به تماشای فیلم در سینما می گذرانند.


این در حالی است که شهرستان بافت یکی از قدیمی ترین شهرستانهای استان کرمان، سینما ندارد.


هرچند تمامی تجهیزات سینمای قدیم بافت به صورت قدیمی ترین چرخهای دستی هم همچنان وجودارد و توسط متولی قدیم این سسینماحفظ و نگهداری میشود .


تاریخ و قدمت این سینما اینطور است که سالها قبل زمینی را به سینمای شهر اختصاص می دادند ولی هر بار بعد از چند سال زمین به مکانی دیگر تبدیل می شد و آرزوی داشتن سینما در دل مردم به محال تبدیل شد.


حالا در شهری که قدمت فرهنگی اش در تاریخ ماندگار است و سابقه داشتن سینمایش به بیش از 40 سال میرسد ،این حق مردم یک شهرستان فرهنگی و اصیل نیست که سینما نداشته باشند و جوانانش برای دیدن فیلمهای مختلف به مرکز استان سفر کنند، البته جای بسی تامل دارد که مردم شهر بافت، چهار راه اصلی شهر را چهارراه سینما می خوانند ولی سینمایی در شهر نیست.


اما با وجود این خلاء ،باید در این میان مسوولین سپاه و بسیج مردمی ،تا کنون توانسته اند فیلمهای سینمایی با مضامین انقلابی و مذهبی را در شهر اکران نمایند و این امر موجب استقبال عموم مردم و علاقه مندان به اکران فیلم سینمایی در شهرستان شده است .


هرچند که امروز سینمای کشور بیمار شده و غربگرایی، اشرافیگری و بی توجهی به اصول ایرانی اسلامی به اوج رسیده است ولی با این همه مشکل نیاز شهرستان به سینمایی که بتواند حداقل فیلمهای اخلاقی و ایرانی مذهبی را نشان دهد وجود دارد.


و در این بین که دغدغه رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی است چه خوب است که این مهم را توجه و دقت نماییم و برایش برنامه ریزی کنیم .


انتهای پیام/س

 

یادداشتی از یک خلاء فرهنگی در شهر بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار