تظاهرات ضد صهیونیستی در محکومیت محاصره غزه

اتحادیه کارگری فلسطین با برپایی تظاهرات خواستار پایان محاصره ظالمانه صهیونیستها علیه غزه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان مشکلات مردم فلسطین ، به علت افزایش فشار و محاصره صهیونیستها روز به روز زیادتر می شود و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. بسته شدن گذرگاههای اطراف باریکه غزه به ویژه گذرگاه رفح موجب افزایش معضلات بیماران و دانشجویان شده است.

اتحادیه کارگری فلسطین با برپایی تظاهرات خواستار پایان محاصره ظالمانه صهیونیستها علیه غزه و کمک فوری به بیمارانی شدند که زندگی آنها در محاصره به خطر افتاده است.

همچنین دیروز جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان داشت به تنهایی توان رویارویی با رژیم صهیونیستی را دارد و با تداوم محاصره و جلوگیری از بازسازی مناطق ویران شده باعث می شود این جنبش بار دیگر سکوت خود را بشکند.

خالد البطش یکی از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اعلام موضع جدیدی مبنی بر اینکه جهاد اسلامی به تنهایی و با تمام توان، می تواند با اسرائیل وارد رویارویی نظامی شود، از تلاشهای مصر برای پایان بخشیدن به اختلافات داخلی فلسطینیان استقبال کرد. وی گفت این اختلافها «فلسطینی ها را خسته کرده است».

البطش دیروز گفت: «جهاد به طور مستقل این تصمیم را اتخاذ کرده است و این تصمیم ارتباطی به جنبش حماس ندارد..» وی با اشاره به حمله موشکی جهاد اسلامی پیش از آغاز جنگ سال 2014 گفت: «اگر لازم باشد سکوت خود را می شکنیم».

بطش افزود: «سازمان آزادی بخش فلسطین برای جنبش جهاد به مثابه مسجد الاقصی در قدس است، و توافقنامه اسلو و به رسمیت شناختن اسرائیل، مردم فلسطین را گرفتار اختلافات [داخلی] کرده است». وی گفت: «جهاد اسلامی از تلاشهای مصر برای پایان بخشیدن به اختلافات بین فلسطینیان حمایت می کند، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می تواند طی 48 ساعت به اختلافات پایان بخشد و اگر چنین تصمیمی بگیرد ما از او حمایت خواهیم کرد.»

همچنین فلسطینیان اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در به خاک سپردن اجساد چهار تن از شهدای فلسطینی در قبرستان های نظامی سری این رژیم در فلسطین اشغالی را محکوم کردند و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی خواندند.

رژیم صهیونیستی بر مزار این شهدای فلسطینی به جای نام و مشخصات آنها شماره قرار داده است. دادگاه عالی رژیم صهیوینستی روز چهارشنبه قرار بود درباره تحویل و یا عدم تحویل اجساد شش فلسطینی به خانواده هایشان تصمیم گیری کند. این در حالی است که دادگاه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش این رژیم اجساد چهار تن از فلسطینیان را دفن کرده است.

اما مرکز کمک های قانونی و حقوق بشر مستقر در بیت المقدس که از جانب خانواده های شهدای فلسطینی پرونده این شهدا را به دادگاه تحویل داده است می گوید با وجود بیانیه دادگاه دادخواست خود را پس نمی گیرد و همچنان خواستار بازگردادن اجساد فلسطینینان است.

انتهای پیام/  

اعتراض فلسطینیان به دفن اجساد شهدا در قبرستان های رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار