درجلسه شورای گفتگو مطرح شد؛

ارتقا صادرات کرمان با خط ریلی کرمان -سیرجان

معاون مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران احداث خط ریلی کرمان- سیرجان را برای صادرکنندگان استان کرمان بسیار تاثیرگذار و مفید دانست.

ارتقا صادرات کرمان با خط ریلی کرمان -سیرجانبه گزارش  صادق تخمه‌ چیان گفت: طرح های دیگر در حال احداث مانند دو خطه کردن مسیر بافق، میبد، زرین شهر به شکل غیرمستقیم بر حمل و نقل استان تاثیرگذار است به طوری که می تواند سرعت حمل و توان جابه جایی را افزایش و هزینه ها را کاهش دهد.

 وی افزود: در رابطه با مشکلات حمل و نقل ریلی خط زاهدان- پاکستان نیز  باید گفت از آنجایی که عرض خط راه آهن در زاهدان تا میرجاوه بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی است  اما عرض خطوط راه آهن در پاکستان کمتر است و این کشور برنامه‌ای برای اصلاح خطوط ریلی خود ندارد و به همین دلیل مشکلاتی در حمل بار به پاکستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: برای رقابت با حمل و نقل جاده ای تخفیفات ویژه‌ای برای حمل بار به ویژه در مسیر زاهدان تا میرجاوه در نظر گرفته‌ایم، تسهیلاتی برای خرید واگن توسط صادرکنندگان در نظر گرفته شده و هزینه حمل هر تن در هر کیلومتر را به یک ریال و به مدت چهار سال کاهش داده‌‌ایم.

تخمه چیان، تصریح کرد: با راه اندازی خطوط ریلی در استان کرمان برای نزیک شدن به بندرعباس، حمل و نقل ریلی برای صادرکنندگان این منطقه اقتصادی‌‌تر می‌ شود و با در نظر گرفتن کرایه های ثابت حداقل برای یک سال، صادرکنندگان می‌توانند با اطمینان از عدم نوسان قیمت حمل، با محاسبه دقیق‌تر با مشتریان خود وارد مذاکره شوند.

انتهای پیام/ح

با خطوط ریلی صادرات کرمان ارتقا می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار