مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

نیمی از کودکان کار استان زنجان در سن ۱۲ تا ۱۴ سال هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان کودک کار زیر شش سال ندارد، گفت: نیمی از کودکان کار در گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ سال قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدی قیداری ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به تصویب طرح ساماندهی کودکان در تیرماه ۸۴ اظهار داشت: طبق برنامه پنج ساله ششم یکی از وظایف بهزیستی این است که با همکاری ۱۱ دستگاه مربوطه دیگر کودکان کار را جذب کند و ۲۵ درصد آمار باید کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اهداف آیین‌نامه خاطرنشان کرد: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، ارتقای کیفیت زندگی کودکان خیابانی و سالم سازی خیابان‌ها از هدف‌های آن است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاکید بر لزوم همکاری نیروی انتظامی با سازمان بهزیستی برای کاهش ۲۵ درصدی کودکان خیابانی کار گفت: شهرداری‌ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزرات بهداشت، سازمان صدا و سیما، جمعیت هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید با سازمان بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات مرکز حمایتی کودک و خانواده خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۴ تا امسال ۶۸ نفر کودک خیابانی کار را شناسایی کردیم که لازم به ذکر است کودک زیر شش سال وجود ندارد.

محمدی قیداری افزود: بیشترین سنی که در بین این کودکان وجود دارند گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ سال است که شامل ۳۳ نفر هستند و تقریبا ۵۰ نفر این تعداد را شامل خود کردند و تابعیت تمام کودکان ایرانی بوده است.

وی تصریح کرد: از تمام منازل این کودکان برای اولویت‌بندی مشکلات و نیاز‌های کودکان و خانواده‌هایشان بازدید شده است و از تمام این کودکان به همراه خانواده‌هایشان روانشناسی فردی صورت گرفته است.

انتهای پیام/پ

 

لزوم همکاری نیروی انتظامی با سازمان بهزیستی برای کاهش کودکان خیابانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.