پیکان مُدل جلالی، بنز برانکو را چپ کرد

یک شوت مرگبار از مرتضی آقاخان برای ثبت اولین شکست قرمزها کفایت می کرد، آنها فصل پیش هم نخستین شکست شان را با نتیجه 1-0 مقابل ذوب آهن پذیرفتند. باز هم با یک شلیک کُشنده از احسان پهلوان صورت گرفت.

«پیکان» مُدل جلالی، بنز برانکو را چپ کرد!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،به روال معمول مربیان و هواداران می گویند «پرسپولیس به این شکست نیاز داشت» اما خودشان هم می دانند شکست همیشه مثل زهر تلخ است. بخصوص وقتی هنوز شیرینی پیروزی مقابل الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا و شکست استقلال رقیب سنتی روبروی پارس جنوبی جم زیر دندان شان بود.

یک شوت مرگبار از مرتضی آقاخان برای ثبت اولین شکست قرمزها کفایت می کرد. آنها پارسال هم نخستین شکست شان را با نتیجه 1-0 مقابل ذوب آهن پذیرفتند. باز هم با یک شلیک کُشنده از احسان پهلوان.

قرمزها فصل پیش در هفته سیزدهم شکست خوردند. در دقیقه 65 و در خانه حریف عقب افتادند و نتوانستند نتیجه را برگردانند، این بار در خانه؛ هفته ششم و در حالیکه بیش از 80 دقیقه فرصت داشتند به گل برسند. اما به نظر می رسید اگر بازی تا همین لحظه هم ادامه داشت آنها نمی توانستند به این سبک و سیاق به گل برسند. ارسال های پرتعداد، لو دادن مداوم توپ در یک سوم دفاعی حریف و تلاش برای حرکت انتحاری- انفجاری از خط دفاعی پیکان که چند لایه بود.

در جدالی که بسیاری دوست داشتند آن را نبرد «پرفسور» خارجی و «آقا معلم» ایرانی لقب دهند، این پیکان بود که با جان سختی سربلند بیرون آمد. تیمی که خودرو برندش بیش از یک دهه است بایگانی شده اما اصرار دارد در تاریخ بماند!

«تیم بهتر همیشه برنده بازی است؛ باقی حرف ها چرند است». این جمله را جیمی سیرل سرمربی ناتس کانتی گفته است. آمار نشان می دهد که پرسپولیس تیم برتر بود. برانکو اعتقاد داشت که تیمش خوب بازی نکرده است، در آن سوی میدان اما مجید جلالی سرخوش از یک پیروزی مقابل تیمی که در این یکی دو سال سبک بازی اش حتی از تیم ملی هم بیشتر تحسین شده است شاگردانش را مستحق بُرد دانست. هواداران پرسپولیس می گویند این ضدفوتبال بود و پیکان، اتوبوس مقابل دروازه اش پارک کرده بود!

این حرف ها هیچ چیز را عوض نمی کند، نه پارس جنوبی جم را از بالای جدول پائین می کشد و نه باعث می شود توپ علی علیپور بعد از برخورد به تیرک دروازه به تور بوسه بزند. قرمزها یک بازی کلیدی را از دست دادند گرچه هنوز شب دراز است و برای قهرمانی در لیگ، قلندر باید بیدار بماند. اما برخی این تردید را وارد کردند که آیا اگر یک تیم به سبک سیاه جامگان اکبر میثاقیان یا پیکان مجید جلالی روبروی پرسپولیس بازی کند- دفاع فشرده، خط هافبک جنگنده و به هم زننده ریتم بازی حریف و مهاجمانی که در ضدحملات بی رحم باشند- آنها قادر به برتری و گلزنی هستند یا باید چشم به حوادث بازی داشته باشند؟

رقیبان پرسپولیس علیرغم این شکست می دانند که آنها هنوز هم بهترین تیم فوتبال ایران هستند، زیبا بازی می کنند و می توانند حریف را تحت فشار قرار دهند، حالا در میان چهار تیم برتر آسیا قرار دارند و از این بخت برخوردار هستند که بتوانند فاتح یک چهارگانه تاریخی شوند. (پرسپولیس سوپرجام ایران را قبل از شروع لیگ بُرد).

فشار لیگ قهرمانان آسیا و فشردگی بازی های آسیایی، پرسپولیس را آزار می دهد، آنها این پنجشنبه باید در اصفهان مقابل سپاهانی قرار بگیرند که شبیه یک اژدهای زرد نیمه جان است. شاید خون سرخ بتواند آنها را دوباره بیدار کند. شکست پرسپولیس تنور لیگ را داغ تر کرد. همیشه زمین خوردن قهرمان ها، بقیه را به پیروزی امیدوارتر می کند.

در میان هیاهوی ناکامی پرسپولیس باید دروازه بان جوان پیکان پیام نیازمند و مهران موسوی و حجت حق‌وردی، دو مدافع میانی شان را تحسین کرد. کسانی که کمک کردند تا پیکان حتی اگر تیم برتر نبود، نتیجه بهتر را کسب کند.

منبع:عصر ایران

انتهای پیام/

 بررسی بازی تیم برانکو با پیکان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار