عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مترو مکان مناسبی برای تاسیس مهدکودک نیست

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده گفت: ایستگاه های مترو به دلیل نداشتن فضای باز و آفتابگیر، از شرایط لازم برای تاسیس مهدکودک برخوردار نیست.

مترو مکان مناسبی برای تاسیس مهدکودک نیستفاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص ایجاد مهدکودک در ایستگاه های مترو اظهار داشت: تاسیس مهدکودک در ایستگاه های مترو منوط به ایجاد شرایط استانداردی است که باید بر اساس قوانین، در خصوص این مهدکودک ها لحاظ شود.

وی افزود: در حال حاضر اتاق مادر و کودک در برخی از ایستگاه‌های مترو به ارائه خدمات به مادرانی که دارای نوزاد و فرزند خردسال هستند می پردازد و مادران در مواردی چون تعویض پوشک و نظافت، شیردهی و سایر کارهای جزئی کودکان، از این فضا استفاده می کنند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: اتاق های مادر و کودک مترو، شرایط استاندارد ارتقاء به مهدکودک را ندارند، چرا که مهدکودک باید دارای فضایی باز و آفتابگیر باشد و  این موارد  جزء شرایط اولیه تاسیس مهدکودک به شمار می رود.

عباسی با بیان برخی شاخصه های مهم در ایجاد مهدکودک گفت: در نظر داشتن فضایی چون حیات برای بازی و حفظ  نشاط و شادابی  بچه ها یکی از شاخص های ضروری است که اتاق های مادر و کودک فعلی مترو،  فاقد این شرایط هستند.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور با شرایط فعلی، برای تاسیس مهدکودک در مترو که در فضای زیرزمین قرار دارد نمی تواند مجوزی صادر کند، اما اگر در بیرون از مترو و در واقع در نزدیکی ایستگاه، فضایی با رعایت شرایط استاندارد برای احداث مهدکودک در نظر گرفته شود، این سازمان هم وظایف خود را در این راستا انجام می دهد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور با هدف افزایش دسترسی و ارتقاء خدمات در سایر حوزه های مربوط به این مجموعه فعالیت می کند و مسأله گسترش مهدهای کودک در بیرون از فضای مترو را هم به شرط رعایت قوانین موجود از سوی نهادهای دارای مسئولیت، دنبال خواهد کرد.

عباسی افزود: اتاق مادر و کودک در مترو در حال حاضر، به همت شهرداری فعالیت می کند و اگر چه این امر در حیطه وظایف شهرداری نیست اما مسئولان این سازمان خدمات خوب و قابل توجهی را در راستای تحقق حقوق شهروندی به مادران و کودکان آن ها ارائه می دهند.

وی افزود: شهروندان از وجود اتاق مادر و کودک در مترو به خوبی استقبال کردند و مادران شاغلی که دارای فرزندی هستند که در طول مسیر خود نیاز به رسیدگی دارند، در صورت نیاز برای مدت کوتاهی از فضای در نظر گرفته شده استفاده می کنند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد مهدکودک در فضای بیرون از مترو هیچ گونه محدودیتی ندارد و طبق ضوابط این موضوع را اجرایی می کند.

انتهای پیام/

مترو استاندارد لازم برای تاسیس مهدکودک ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار