افزایش بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

احتمال مذاکره در خصوص تمدید توافق نفتی اوپک در ماه ژانویه به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست اخیر خود در وین اعلام کردند که تا یکم ماه ژانویه صبر می کنند و سپس در خصوص تمدید توافق نفتی اوپک تصمیم گیری خواهند کرد، بهای طلای سیاه اواخر روز گذشته با حدود یک درصد افزایش همراه بود و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 43 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)، به 56 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 11 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 50 دلار و 66 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت به ترتیب با افزایش هفتگی 2.2 درصدی و 1.5 درصدی همراه بودند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پس از پایان نشست اوپک اعلام کرد: من معتقدم که ماه ژانویه نزدیک ترین زمانی است که می توان در خصوص تمدید توافق نفتی گفتگو کرد.

وزرای دیگر کشورها هم اعلام کردند که تصمیم گیری در خصوص تمدید توافق نفتی اوپک در نشست بعدی اوپک در ماه نوامبر امکان‌پذیر است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این تلاش اوپک باعث شده است که بهای نفت در سه ماه گذشته با بیش از 15 درصد افزایش همراه باشد. البته افزایش تقاضای نفت هم به بهبود بازار کمک به سزایی کرده است.

این در حالیست که افزایش تولید نفت آمریکا تا حدودی تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را بی نتیجه کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا هفته گذشته با 9.51 میلیون بشکه افزایش همراه بوده است و تا حدودی به همان سطح پیش از توفان هاروی نزدیک شده است.

توفان سهمگین هاروی حدود یک ماه پیش باعث تعطیلی بسیاری از پالایشگاه های آمریکا در خلیج مکزیک شده بود.

به دنبال تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، بهای طلا هم با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.4 درصد افزایش به 1299.80 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار