سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر؛

توجه به مدارس سبب شکوفایی ایران اسلامی می‌شود

مراسم بازگشایی مدارس در دبستان نجمه بوشهر به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.

توجه به مدارس سبب شکوفایی ایران اسلامی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این مراسم که باحضور غلامعلی میگلی‌نژاد- شهردار بندر بوشهر، فاطمه صفری‌زاده- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری، اکبر توسلی- عضو شورای اسلامی شهر بوشهر، رضا محبی- شهردار منطقه یک، سامان نوذری- مدیر روابط عمومی و معاون سازمان شهرداری بندر بوشهر و جمعی از معلمان و دانش‌آموزان مدرسه نجمه بوشهر برگزار شد.

این مراسم با قرائتی چند از آیات کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از اجرای سرود توسط دانش‌آموزان، غلامعلی میگلی‌نژاد- شهردار بندر بوشهر به سخنرانی پرداخت. در حاشیه این مراسم، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با بیان این‌که ماه مهر عرصه‌ای برای شکوفایی علم و اندیشه است، خاطرنشان کرد: مهرماه برای همه ما یادآور خاطرات تلخ و شیرین دوران تحصیل است و چه خوب است که مسوولان با استفاده از این تجربه‌ها شرایط تحصیل را برای کودکان بهتر و بهتر کنند.

فاطمه صفری‌زاده با تاکید بر این‌که باید زیرساخت‌های تحصیلی فرزندانمان را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که زمینه‌ساز رشد و شکوفایی ایران اسلامی باشند، تصریح کرد: ما در مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری سعی کردیم تا با برگزاری این مراسم و اهدای بسته‌های فرهنگی، زمینه‌ساز خاطره‌ای خوش برای کودکان این مدرسه باشیم، اما وظیفه اصلی و دشوار تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان بر عهده معلمان زحمتکش مدارس است. معلم در دنیای امروز نقش به‌مراتب حساس و مهم‌تری نسبت به گذشته دارد. احیای توانایی‌ها و استعداد‌های دانش‌آموزان رابطه بسیار نزدیکی با معلمان به‌خصوص در مدارس ابتدایی و پایه دارد.

وی در پایان با بیان این‌که می‌توان گفت: پس از خانواده، مهم‌ترین نقش را در زندگی کودکان، معلمان آن‌ها ایفا می‌کنند، افزود: یکی از حساس‌ترین مقاطع تحصیلی در پرورش انسان‌ها دوران طلایی آموزش ابتدایی است که بهترین فرصت را برای تعلیم و تربیت کودک در اختیار مربیان قرار می‌دهد؛ بنابراین انتظار می‌رود که دولت‌ها بیشترین دقت را در انتخاب مربیان این مقاطع به‌کار برده و با فراهم آوردن امکانات لازم برای پرورش نسلی خلاق و کارآمد، زمینه رشد و شکوفایی کودکان و همچنین ایران اسلامی را فراهم آورند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با تهیه و اهدای گل و هدایایی حاوی بسته‌های فرهنگی به تمامی دانش‌آموزان دبستان نجمه، یک روز خاطره‌انگیز را برای دانش‌آموزان این مدرسه رقم زد.

انتهای پیام /پ

توجه به مدارس سبب شکوفایی ایران اسلامی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.