هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهال کاری در کانون تولید ریزگردها تا پایان امسال به پایان می‌رسد

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح نهال‌کاری در کانون تولید ریزگردها باید طبق پیش‌بینی ما تا پایان امسال به اتمام برسد.

نهال کاری در کانون تولید ریزگردها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد/تصویب اعتبار 100 میلیارد دلاری طرح نهال کاری توسط مجلس/برای مهار ریزگردها با عراق مذاکره می‌کنیم/ آغاز نهال کاری یک کانون بحرانی تولید ریزگرد در خوزستانفرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح نهال‌کاری در کانون ریزگردهای استان خوزستان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی سال گذشته 7 هزار هکتار از کانون ریزگردها را تحت کشت قرار دادیم و اکنون ادامه این طرح در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح نهال‌کاری باید طبق پیش بینی تا پایان امسال به اتمام برسد، افزود: در این طرح همه اصله مورد هدف برای 42 هزار هکتار است و امیدوارم بتوانیم حدود 35 هزار هکتار از اراضی تولید ریزگردها را تحت کشت قرار دهیم.

هاشمی‌زاده با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به طرح نهال‌کاری در کانون ریزگردها، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی اعتباری بالغ بر 100 میلیون دلار برای مهار بحران ریزگردها تصویب کرد که نیمی از این اعتبار به استان خوزستان، وزارت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و موسسه‌های تحقیقات تحت پوشش جهاد کشاورزی داده شد تا اموری همچون انتقال آب، اقدامات بیولوژیکی، مطالعات علمی و هدایت علمی طرح را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: در استان خوزستان 7 کانون تولید ریزگرد وجود دارد که یکی از آنها دارای مساحت 65 هزار هکتاری و وضعیت بحرانی است، براین اساس ما عملیات کاشت نهال را برا ی 42 هزار هکتار از این اراضی آغاز کردیم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با کشورهای همسایه برای مهار بحران ریزگردها، تصریح کرد: مرتب با کشورهای همسایه مذاکره می‌کنیم و هیئت‌های مختلف هم میان ایران و عراق مبادله می‌شوند خوشبختانه در عراق عرصه‌هایی تعیین شده و از ایران هم برای انجام امور بیولوژیکی و مطالعاتی دعوت کردند تا اقدامت لازم را در این زمینه برای آنها انجام دهیم.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: عراق آمادگی خود را برای انجام اقدامات مشابه در ایران برای مهار ریزگردها اعلام کرده و خوشبختانه مقدمات آن هم در دستور کار است همچنین درباره آب‌گیری تالاب هورالعظیم مذاکراتی با طرف عراقی داشتیم و قرار شد آنها با استفاده از آب رودخانه دجله و فرات، حقابه این تالاب را تامین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار