لرستان؛

برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در لرستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در شهر خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، امروز (۵ مهر) در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ. هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش مقدماتی (کانونی)، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود، افزود: مراحل مقدماتی و شهرستانی این جشنواره قرآنی برگزار شده است.

حجت الاسلام موسوی، اظهار داشت: مرحله استانی این جشنواره ۲۸ مهر ماه جاری در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان، نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین ا. ستفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولیدملی و اشتغال شده است، از اهداف برگزاری این همایش قرآنی است.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه مرحله کشوری این جشنواره امسال با میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با همکاری شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاداقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، در ادامه استعداد یابی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره قرآنی دانست و گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، تقویت حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین المللی و همچنین کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از دیگر اهداف برگزار این جشنواره است.

وی تصریح کرد: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌های فرهنگی هنری به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعداد‌ها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد بستر منا سب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف وحضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور از دیگر اهداف این جشنواره سراسری است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، در دو بخش برادران و خواهران افزود: و هفت رشته شامل قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، قرائت (ترتیل)، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد:این جشنواره قرآنی در بخش برادران، در رشته‌های حفظ کل، قرائت (تحقیق)، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی، بیان کرد: بخش خواهران هم در رشته‌های قرائت (تحقیق)، ترتیل و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: دو بخش مسابقه‌ای مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز تنها به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط و ضوابط عمومی شرکت کنندگان در جشنواره، گفت: سن تمامی شرکت کنندگان باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال (متولدین ۱/۵/۶۶ تا ۱/۵/۷۸) با شد و در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نمازسن باید بین ۸ تا ۱۵ سال باشد.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه سکونت در محل برگزاری مرحله استانی مسابقات مدهامتان الزامی است، گفت: شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با ارائه گواهی و به شرط سکونت در محل خدمت سازمانی خود حقشرکت در مسابقات آن استان را دارند.

وی اظهار کرد: کسانی که سابقه حضور در مسابقات بین المللی را داشته باشند نمی‌توانند در جشنواره مدهامتان (مرحله استانی و کشوری) شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان ۱۴ آذر تا ۱۷ آذر ماه برگزار می‌شود، گفت: مرحله استانی این جشنواره نیزتا پنجم آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ د

جشنواره قرآنی مدهامتان در لرستان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار