بامیان در صدر ولایت‌های پر جاذبه افغانستان

معین گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، ولایت‌های بامیان، بلخ، هرات و غور را از ولایاتی خواند که بیشترین جلب و جذب توریست‌ها را در افغانستان دارند.

بامیان در صدر ولایت های پر جاذبه افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  27 سپتامبر از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.

مردمان جهان از سال ۱۹۸۰ به این سو این روز را با هدف چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشورها جشن می‌گیرند.

مقامات دولت افغانستان نیز این روز را با برگزاری مراسم ویژه‌ای در کابل گرامی‌داشتند. «سرور دانش»، معاون دوم رئیس جمهور در این مراسم، افغانستان را دارای جاذبه‌های زیادی خواند که در سطح جهانی نیز از شهرت خوبی برخوردارند.

آقای دانش گفت: حدود ۵۰ سال پیش، که افغانستان دارای امنیت بهتری بود، سالانه از ۹۰ تا ۱۲۰ هزار توریست داشت.  به گفته او، سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار توریست از افغانستان بازدید کرده‌اند.

«مژگان مصطفوی»، معین گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نیز گردشگری را از ریشه‌های اساسی ثبات یک کشور خواند.

به گفته او، تعداد گردشگران تاثیر مستقیم بر ایجاد شغل در افغانستان دارد. به گفته خانم مصطفوی، در حال حاضر یک هزار شرکت توریستی در زمینه سیاحت و گردشگری در وزارت اطلاعات و فرهنگ ثبت شده اند.

معین گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، ولایت‌های بامیان، بلخ، هرات و غور را از ولایاتی خواند که بیشترین جلب و جذب توریست‌ها را در افغانستان دارند.

در این میان اما بامیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به گفته مصطفوی، آمارِ گردشگران امسال در بامیان بیشتر از 300 هزار بوده است.

حدود سه هفته قبل، «طاهیر زهیر»، والی بامیان نیز در جشنواره راه ابریشم گفت که در کمتر از شش ماه اول سال جاری، بیش از ۲۰۰ هزار توریست داخلی و خارجی از بامیان دیدن کرده‌اند.

به گفته او، بامیان در سال ۱۳۹۴ خورشیدی میزبان ۱۵۰ هزار گردشگر و در سال ۱۳۹۵ خورشیدی هم پذیرای ۱۷۰ هزار گردشگر بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار