رفع آسیب‌های زیست محیطی نباید در حد شعار باقی بماند.

بخشدارمرکزی تربت جام گفت: آسیب‌های زیست محیطی که به سلامت انسان و جامعه بستگی دارد نباید در حد شعار باقی بماند و لازم است برای رفع آن تلاش جدی و مسولانه انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد ابراهیم داودیان در جلسه کار گروه پسماند و مخاطرات محیطی با ابراز گلایه از برخورد ضعیف مدیران در رفع آسیب‌های زیست محیطی گفت: آسیب‌های زیست محیطی که به سلامت انسان و جامعه بستگی دارد نباید در حد شعار باقی بماند و لازم است برای رفع آن تلاش جدی و مسولانه انجام شود.


داودیان افزود: بحث مخاطرات زیست محیطی تا کنون در جلسات بسیاری مطرح شده است که متاسفانه مدیران نسبت به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش مربوطه اقدام نکرده اند که این اینگونه بی توجهی‌ها باعث به خطر افتادن محیط زیست و سلامت انسان می‌شود و مدیران موظفند برای جلسه آینده گزارش فعالیت‌های دستگاه را ارائه دهند.

وی گفت: اعضای کار گروه پسماند و مخاطرات محیطی که نسبت به مصوبات کوتاهی کنند حق حضور در جلسه آینده را ندارند و گزارش کمکاری از شرح وظایف قانونی و تکلیفی آن‌ها به مدیران استانی ارسال خواهد شد تا تصمیم گیری شود.


بخشدار مرکزی با اشاره به مخاطرات بخش کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی در کنار برنامه تبلیغی و ترویجی نظارت بیشتر به آسیب‌های زیست محیطی بخش کشاورزی اعمال نماید و لیست افراد متخلف را در اسرع وقت به فرماندار اعلام تا از طریق مراجع قضایی با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد و هیچ گونه اغماض و چشم پوشی نباید صورت بگیرد.


داودیان با اشاره به کشت زیرپلاستیک خربزه گفت:: کشاورزان موظفند همانگونه که از درآمد بخش کشاورزی بهرمند می‌شوند وظیفه دارند محیط زیست و زمین‌های کشاورزی را از آسیب‌های زیست محیطی حفظ و حراست کنند.


وی افزود: نظارت بر پسماند‌های کشاورزی از وظایف جهاد کشاورزی که لازم است گزارشی از نحوه دفع پسماند‌های دامی، باغی و زراعی در اختیار مدیران باشد تا بدانیم چند واحد دامپروری و کشاورز متخلف وجود دارد و نبود اطلاعات از دستگاه‌ها قابل قبول نیست.

بخشدار مرکزی افزود: مدیران و دستگاه‌های اجرایی همکاری بیشتر و دقیق تری با محیط زیست داشته باشند تا برنامه ابلاغی و عملکرد‌ها به صورت منظم در اختیار مدیران تصمیم گیرنده قرار بگیرد.


انتهای پیام//ز_ج

 

برگزاری کارگروه پسماند و مخاطرات زیست محیطی در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.