کلاس های درس غیزانیه چشم انتظار معلم

کلاس های درس تعطیل در بخش غیزانیه در اهواز تا هفته آینده صاحب معلم می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حرج چلداوی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: 10 کلاس درس در بخش غیزانیه در ابتدای مهر ماه امسال معلم نداشتند که با هماهنگی های انجام گرفته معلم این کلاس های درس تا هفته آینده تامین می شود و تا هفته آینده هیچ کلاسی در بخش غیزانیه بدون معلم نخواهد بود.

وی اظهار داشت: بخش غیزانیه 174 معلم لازم دارد که تلاش شده این کمبود نیرو با بکارگیری نیروهای رسمی، از طریق اضافه کار معلمان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تا حدودی تامین شود.

چلداوی تصریح کرد: بی سابقه ترین مدرسه سازی در استان خوزستان در بخش غیزانیه انجام گرفته است و از ابتدای امسال بالغ بر 21 مدرسه در این منطقه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد که با این تعداد مدرسه فضاهای آموزشی کانکسی در این بخش به کلی برچیده شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی ومدیریت منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: 40 منطقه آموزشی در کل استان با مشکل کمبود نیروی معلم روبروست و در حال پیگیری حل این مشکل هستیم.

شاهین هاشمی، بخشدار غیزانیه گفت: در مهرماه امسال تعدادی از کلاس های درس این منطقه به دلیل نداشتن معلم هنوز تشکیل نشده اند که اداره آموزش و پرورش قول تامین معلم این کلاس ها را در کم ترین زمان داده است.

وی تعداد کلاس های بدون معلم غیزانیه را بالغ بر 20 کلاس اعلام کرد و اظهار داشت: در بخش غیزانیه 80 روستا با بیش از 50 مدرسه وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: در گذشته با پرداخت اضافه کار بیش تر به معلمان نیروی مورد نیاز برای تدریس در این کلاس ها تامین می شد که در سال های اخیر این روش چندان پاسخگو نبوده است.

بخشدار غیزانیه اذعان داشت: بهترین راه برای حل مشکل کمبود معلم در این منطقه جذب نیروی معلم از فارغ التحصیلان بومی منطقه است که این کار باعث ماندگاری بیش تر معلم در غیزانیه خواهد شد و تدریس به دانش آموزان دو زبانه نیز آسان تر می شود.

انتهای پیام/گ

کلاس های درس غیزانیه معلم ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.