مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد؛

تنوع فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب به جذابیت آن می‌افزاید

مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنوعی از فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد به جذابیت و کیفیت آن می‌افزاید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود رضا برازش در جلسه شورای برنامه ریزی نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام توجه به بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه را بسیار مهم دانست و افزود: فعالیت‌های متنوع فرهنگی به جذب مخاطب و فروش کتاب کمک می‌کند.


وی افزود: استان خراسان رضوی جزو استان‌هایی هستند که این ظرفیت ویژه را دارد که به طور مستقل می‌تواند نمایشگاه کتاب برگزار کند و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.
 
مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد حضور ناشران برجسته داخلی و خارجی را مستلزم ایجاد جذابیت در نمایشگاه دانست گفت: ناشری که می‌خواهد در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد جنبه اقتصادی نمایشگاه برایش حائز اهمیت است اگر حضور ناشر در نمایشگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد تمایلی به حضور در نمایشگاه نخواهد داشت.

برازش با بیان این که نمایشگاه کتاب را باید به هفته فرهنگی با گرایش نشر مکتوب تبدیل کرد گفت: باید در نمایشگاه فعالیت‌هایی فراتر از فروش کتاب تعریف کرد، استان خراسان رضوی و مشهد در حوزه فرهنگی دارای پتانسیل و ظرفیت‌های زیاد است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و فعالیت‌های متنوع فرهنگی برنامه ریزی و اجرا کرد.

وی افزود: اگر جنبه فرهنگی و غیر فروش کتاب را پررنگ کنیم قطعا بحث فروش در نمایشگاه هم تقویت می‌شود.

مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با اشاره به فرصت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم ظرفیت‌های فرهنگی، نویسندگان و شخصیت‌های علمی مشهد را معرفی کنیم، حضور شخصیت‌های فرهنگی و مسوولین در نمایشگاه نیز می‌تواند به جذابیت نمایشگاه بیفزاید.
 
برازش توجه به شهرستان‌های استان را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: شهرستان‌های استان خراسان رضوی نیز قابلیت‌های فرهنگی بسیاری دارد هر روز نمایشگاه به فرهنگ یک شهرستان اختصاص یابد، شهرستان‌هایی مانند نیشابور، سبزوار، تربت، گناباد و ... این پتانسیل را دارند.

 سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این جلسه بر حضور کیفی ناشران ملی و بین المللی تاکید کرد گفت: هر سال در نمایشگاه مشهد ناشران خارجی حضور داشته اند، اما امسال با توجه به این که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور ناشران خارجی پررنگ‌تر و کیفی‌تر باشد.

مهدی شریفی رییس شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب نیز بر حضور ناشران برجسته و کیفی سازی نمایشگاه تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد کیفی‌ترین نمایشگاه امسال در مشهد برگزار شود.

حسین نخعی شریف سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری مشهد پیشنهاد کرد با توجه به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بخش ویژه‌ای به کتب مرتبط با مشهد از ناشران استانی، ملی و بین المللی اختصاص یابد.

یوسف امینی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فعالیت ۲۳ کمیته در شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب خبر داد و گزارشی از روند برگزاری جلسات ارائه کرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار