پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان برای ایام عزاداری محرم؛

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران آن حضرت، حضور در بقاع متبرکه‌ و امام زاده‌های شهر تهران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی ویژه ایام محرم غافل نیست و در این راستا بقعه‌های متبرک شهر تهران را به شما معرفی می‌کند.

تاسوعا و عاشورای امسال را در امامزاده عبدالله سپری کنید 

پشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان: "امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده زید(ع)" شهر تهران است که در جنوب غربی پایتخت و در خیابان سی متری جی، خیابان حاجيان در فضايی سبز و خوش آب و هوا واقع شده است. نمای این بقعه‌ متبرکه از داخل و خارج به شکل هشت ضلعى است و بر روی سكوی هشت تركی بنا شده است و گنبد كاشی كاری بقعه با قدمتی بيش از 20 سال و با فرم پيازی طراحی و احداث شده است. در برخی از کتب تاریخی آمده است که قدمت این امامزاده به قرون هفتم يا هشتم هجرى باز می‌گردد و در دوران قاجاريه تغييرات و تعميراتى بر روی آن انجام شده است و ضريح فلزی جديدی بر روی مرقد مطهر نصب شده است. 

 تاسوعا و عاشورای امسال را در امامزاده عبدالله سپری کنید

عبدالله و زید از نوادگان حضرت عباس (ع) هستند

بقعه امامزاده عبدالله (ع) محلی آرام و دلنشین برای دوستداران و دلدادگان اهل بیت(ع) است و هر روز عده‌ بی‌شماری برای زیارت در آن جا حضور پیدا می‌کنند. بنابر روایات اسلامی که در کتب متعدد تاریخی آمده است، نسبت امامزادگان (عبدالله و زید) به حــضرت ابــوالفضل العباس (ع) می رسد.

گفته می­ شود، امامزاده عبدالله (ع) همراه دو برادر خود زید و ابراهیم بعد از واقعه خونین کربلا به ایران و ملک ری هجرت کردند. این بزرگواران پس از طی کردن این راه پر مشقت به نزدیکی تهران رسیده و از ترس دشمنان اهل بیت (ع)  در مکان فعلی امامزاده پناه گرفتند.

دشمنان اهل بیت(ع)  برخورد ناشایستی با این بزرگواران داشتند و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. پس از آن که خود را از مهلکه نجات دادند، به مکان یا محله فعلی (جی) آمدند و در همین مکان به شهادت رسیدند.

 تاسوعا و عاشورای امسال را در امامزاده عبدالله سپری کنید

امامزاده عبدالله میزبان هیئت‌های مذهبی در محرم و صفر

در ماه محرم الحرام و ماه صفر هیئت‌های مذهبی متعددی از محله جی و حتی از سراسر شهر تهران در آستان مطهر امامزاده عبدالله (ع) حضور می یابند و مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را در جوار مبارک این بقعه متبرک برگزار می کنند. به همین دلیل بسیاری از مردم خود را از نقاط دور و نزدیک به این امامزاده می‌رسانند و در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند.

ضریح ایـن امامزادگان از سال 1350 تا سال 1383 از نوع چوبی و به صورت هشت ضلعی بود و از مـحـرم ســال 1383 با تــلاش ­های صورت گــرفته ضریـح جدید طراحی شد و به دست مقامات کشوری و مسئولان ســازمان اوقاف و امور خیریه با حضور گسترده مردم مومن منطقه در تیرماه سال 83 به بهره برداری رسید. 

 امکانات رفاهی امامزاده عبدالله(ع)

آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و زید(ع) از امكانات فرهنگی مانند دارالقرآن، كتابخانه ای بزرگ با بيش از 5000 جلد كتاب، كانون فرهنگی، درمانگاه و وسایل بازی و سرگرمی برای كودكان برخوردار است.

وجود فضای سبز و طراحی و تعبیه آلاچیق‌های متعدد در حیاط محوطه امامزاده، فضای مناسبی را برای حضور زائران و مجاوران این دو امامزاده فراهم کرده است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از مغازه‌های اطراف این بقعه متبرکه برای عزیزان خود سوغات تهیه کنید و به ارمغان ببرید.

توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به "امامزاده عبدالله(ع)"

برای دسترسی به امامزاده عبدالله (ع) لازم است خود را به میدان قزوین  برسانید. برای این کار می‌توانید از ایستگاه میدان رازی در خطوط اتوبوس‌های تندرو در خط 2، استفاده کنید. همچنین با استفاده از اتوبوس‌های واقع در میدان انقلاب که مسیر نهایی آن ها خیابان سی متری جی است، در ایستگاه پایانی آن پیاده شوید و پس از کمی پیاده روی به امامزاده برسید. همچنین می‌توانید در مسیر سه راه آذری، با گذر از خیابان امامزاده عبدالله (ع) و عبور از کوچه امامزاده در منطقه ۹ شهرداری تهران، به این مکان معنوی و مقدس وارد شوید.

 انتهای پیام/

 عزاداری حسینی را در آستان امامزاده عبدالله(ع) تجربه کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار