عبدالهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

بازی‌های رایانه‌ای کودکان را چاق می‌کند/ اضافه وزن 22 درصد از کودکان و دانش آموزان

مدیر تغذیه و سلامت وزارت بهداشت گفت: خوردن تنقلات در زمان انجام بازی‌های رایانه‌ای سبب چاق شدن کودکان و نوجوانان می‌شود.

بازی‌های رایانه‌ای کودکان را چاق می‌کند/ اضافه وزن 22 درصد از کودکان و دانش آموزانزهرا عبدالهی مدیر تغذیه و سلامت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده بوسیله وزارت بهداشت روند چاقی و اضافه وزن در سنین مدرسه و دربین دانش‌آموزان در حال زیاد شدن است و 22 درصد از کودکان و نوجوانان گروه سنی بین 7 تا 18 دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

وی عنوان کرد: بر طبق آمار از هر 5 دانش آموز یک نفر دچار چاقی و اضافه وزن بوده که علت اصلی این مسئله مصرف فست فود و الگوی غذایی ناسالم است، متاسفانه دانش آموزان به دلیل خوردن غذای چرب و تنقلاتی مثل چیپس و پفک  دچار چاقی شکمی شده‌اند.

عبدالهی تاکید کرد: مصرف نوشابه های گازدار، مواد شیرین و قندی و همچنین سیب زمینی سرخ کرده به عنوان تنقلات سبب چاقی دانش آموزان شده که در صورتی که جلوی آن گرفته نشود این اضافه وزن به بزرگسالی هم منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: بازی‌های رایانه ای و خوردن تنقلات ناسالم و چرب در زمان انجام این نوع سرگرمی‌ها سبب چاق شدن کودکان و نوجوانان می‌شود و به دلیل کاهش تحرکات بدنی چاقی شکمی نوجوانان ما را تهدید می‌کند.

عبدالهی یاد آور شد: چاقی دور شکم و اضافه وزن در بزرگسالی شیوع بیماری های غیرواگیر قلبی و انواع سرطان ها را افزایش می دهد و افراد دچار فشار خون و حتی دیابت می شوند.

 انتهای پیام/

بازی‌های رایانه‌ای چاق کننده کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.