حسینی مطرح کرد؛

راه‌اندازی جنبش ملی مبارزه با مواد غذایی ناسالم در کشور/ خوردن غذا در رستوران‌ها؛ تنها تفریح مردم ایران

دبیر جشنواره غذای سالم از راه‌اندازی جنبش ملی مبارزه با مواد غذایی ناسالم در کشور خبر داد.

راه‌اندازی جنبش ملی مبارزه با مواد غذایی ناسالم در کشور/ خوردن غذا در رستوران‌ها؛ تنها تفریح مردم ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حسینی دبیر جشنواره‌ غذای سالم‌، ارگانیک و درمانی در نشست خبری‌ که به مناسبت برگزاری همایش‌ غذای سالم امروز  برگزار شد، اظهار کرد: اولین‌ جشنواره غذای سالم در بهمن ماه سال 95 با حضور سازمان‌های مختلف از جمله‌ اتحادیه‌ سندیکای‌ داروهای تولیدی گیاهی‌ برگزار شد که متأسفانه‌ به دلایل مختلفی از جمله اطلاع‌رسانی نامناسب‌ خروجی خوبی نداشت.

وی بیان کرد: در جشنواره غذای سالم که با حضور استادان‌ امر تغذیه‌ و ژنتیک برگزار می‌شود در تلاش هستیم با برگزاری‌ پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف‌ فرهنگ مصرف غذای سالم‌ و ارگانیک‌ را در میان مردم ترویج کنیم‌ و در این راستا نیازمند‌ اطلاع رسانی رسانه‌های جمعی هستیم.

حسینی عنوان کرد: جنبش ملی مبارزه با غذای ناسالم‌ با حضور مسئولان پدا‌فند غیرعامل‌ و شورای سیاستگذاری‌ برگزار می‌شود تا راهکارهای‌ رفع مشکلات تولید‌ غذایی سالم و ارگانیک‌ در کشور با هدف حفظ سلامت افراد بررسی شود.

وی تأکید کرد: انجمن غذای سالم‌ در ابتدای تشکیل دارای 15 نفر عضو اصلی بوده‌ که متأسفانه اکنون تعداد اعضا به پنج نفر کاهش پیدا کرده است.

فست‌فود و غذای سرد دشمن اصلی سلامتی افراد

حسینی اظهار کرد: متأسفانه مردم کشورمان تنها تفریحشان‌ خوردن غذا در رستوران بوده که با ورود فست‌فودها‌ و غذاهای غربی‌ سلامتی آنها به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه جوانان علاقه زیادی به مصرف غذاهای آماده و فست‌فود دارند‌، افزود: بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی‌ بر اثر مصرف فست‌فودها‌ و غذاهای ناسالم‌ بوده‌ که متأسفانه میزان افراد مبتلا به کبد چرب‌ در بین‌ مردم کشورمان‌ افزایش پیدا کرده است.

حسینی‌ ادامه داد: بررسی‌ سند‌ چشم‌انداز‌ توسعه استفاده از گیاهان‌ دارویی و درمان‌های گیاهی، معرفی بازارها‌ و غرفه‌های محصولات غذاهای‌ ارگانیک‌، بررسی متد‌های نوین در طبخ‌ صحیح مواد غذایی با حفظ ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها، افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی‌ افراد سالم و بیمار‌ و بررسی متدهای‌ نوین در خصوص زندگی سالم سازگار با محیط زیست‌ از جمله‌ محورهای‌ همایش غذای سالم، درمانی و ارگانیک است.

وی اظهار کرد: در حاشیه همایش غذای سالم پنل‌ تخصصی‌ آشنایی با طبع و مزاج مواد غذایی‌، مسابقه‌ و کارگاه‌های آموزشی‌ در زمینه روش‌های نوین‌ طبخ‌ مواد غذایی‌ با حفظ ارزش‌های دارویی‌ برگزار می‌شود.

لزوم اصلاح بازار گیاهان دارویی در کشور

در ادامه مراسم‌ یوسفی مشاور وزیر و مدیر طرح ملی جهاد کشاورزی، گفت: باید از شرکت‌‌های خصوصی‌ در حوزه‌ تولید غذای سالم‌ و ارگانیک‌ حمایت‌ ویژه‌ای انجام داد زیرا مواد غذایی‌ دیگر‌ سالم نیست‌.

وی بیان کرد: انجمن ارگانیک‌ ایران ارتباط خوبی با بخش‌های مختلف‌ و تولیدکننده‌های غذای ارگانیک‌ دارد‌ و فرهنگ استفاده از این نوع مواد‌غذایی باید در بین مردم کشورمان ترویج پیدا کند زیرا یک غذای سالم‌ خاصیت‌ درمانی‌ نیز دارد و از بروز بیماری‌های مختلف‌ در افراد پیشگیری‌ می‌کند.

یوسفی‌ تأکید کرد: برخی از بیماری‌های غیرواگیر‌ به وسیله گیاهان‌ دارویی کنترل‌ می‌شوند‌ و ما باید برای حفظ سلامتی مردم‌ یک منو غذایی سالم و ارگانیک را در اختیار آنها قرار دهیم تا مصرف‌ این نوع مواد عوارضی برای آنها در پی نداشته باشد.

سهم پایین صادرات زعفران ایران در بین کشورهای دنیا

وی عنوان کرد: کشور ایران بیش از 90 درصد زعفران‌ دنیا را تولید و تأمین می‌کند و در حال حاضر در حدود 107 هزار هکتار از اراضی کشورمان‌ را گیاه مفید و سودمند زعفران‌ کشت می‌شود و این گیاه ارزشمند‌ در حدود 8 میلیارد‌ دلار‌ سودآوری در دنیا‌ دارد که متأسفانه سهم ما از این میزان‌ در حدود 286 میلیون دلار است.

 یوسفی‌ با بیان اینکه سند چشم‌انداز گیاهان دارویی نقشه راه محسوب می‌شود، افزود: جهاد کشاورزی یک برنامه ملی برای گیاهان‌ دارویی‌ نوشته‌ است تا نقش آنها در سلامتی مردم بیشتر‌ ملموس‌ و مشخص‌ شود.

 وی اظهار کرد: مصرف گیاهان دارویی سبب ارتقاء کیفیت‌ زندگی مردم شده‌ و در طرح ملی گیاهان دارویی که 7 ماه به طول انجامید اکثر نهادها‌ و سازمان‌ها درگیر‌ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
وای من عاشق سیب زمینی هستم خداییش خوشمزه است