آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت؛

توسعه مدارس غیردولتی نابرابری آموزشی ایجاد نکند/ تداوم فعالیت پایگاه‌های سنجش تا پایان مهر

آموزش‌و‌پرورش در هفته‌ای که گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به آن‌ می‌پردازیم.

توسعه مدارس غیردولتی نباید نابرابری فرصت آموزشی ایجاد کند/ تداوم فعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان تا پایان مهربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشته  با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

توسعه مدارس غیردولتی نباید نابرابری فرصت آموزشی ایجاد کند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش طحایی در مورد روند توسعه مدارس غیردولتی تصریح کرد: از سیاست های نظام مشارکت بخش غیردولتی در اموراتی است که نقش حاکمیتی ندارد و توسعه مدارس غیردولتی بر همین اساس انجام شد.

وی افزود: توسعه مدارس غیردولتی نباید منتج به افزایش نابرابری و تفاوت در فرصت های آموزشی شود وباید کیفیت در مدارس دولتی را افزایش دهیم تا تبعیض میان دانش آموزان نباشد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد رسیدگی به تخلفات در مدارس غیردولتی عنوان کرد: تخلف می تواند در مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد و منحصر به یک نوع مدرسه نیست اما با تخلفات تعمدی موظف به برخورد هستیم و چنانچه به تذکرات اولیه توجه نشود برخورد جدی قبیل از تذکر، جریمه و حتی تعطیلی مدرسه انجام خواهد شد.

بطحایی در مورد شهریه در مدارس نمونه دولتی عنوان کرد: در این از مدارس که فوق برنامه بیش‌از مدارس دولتی دارند،بابت این مساله هزینه ای دریافت می شود اما نباید به این بهانه شهریه بیشتری از والدین مطالبه شود و خانواده با مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش می توانند از میزان دقیق شبیه مطلع شوند.

 

روشن شدن تخلفات فاحش مالی در صندوق ذخیره و بانک سرمایه

اسدالله عباسی سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد روند تحقیق و تفحص و ارزیابی گزارشات آن عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای تشکیل شد و در مورد وضعیت 2 هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان و پترو فرهنگ گزارشات داده شده است و توسط کارشناسان دیوان محاسبات در مورد اسناد و تایید آنها بررسی‌های لازم انجام گرفت.

وی افزود: بررسی گزارش تحقیق و تفحص تا هفته آینده ادامه دارد و در اولین جلسه 2 هلدینگ مذکور بررسی شد و طی روزهای آتی سایر شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره و بانک سرمایه ارزیابی می‌شوند.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تا کنون به بسیاری از واقعیت‌ها به نحوه عملکرد در صندوق ذخیره و بانک سرمایه دست یافتیم که نشان می‌دهد تخلفات فاحشی در شرکت‌های تابعه، صندوق همچنین بانک سرمایه داشتیم.

 

تداوم فعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان تا پایان مهرماه

شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران در مورد وضعیت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی عنوان کرد: پایگاه‌های سنجش تا پایان مهرماه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان اعلام آمادگی کرده است و به فعالیت ادامه می دهد.

وی افزود: تا کنون 98 هزار نوآموز دبستانی کار سنجش خود را انجام داده و بیش از 2 هزار نوآموز نیز نوبت گیری کرده‌اند و تا زمانی که کار سنجش نوآموزان ادامه یابد فعالیت پایگاه ها تداوم خواهد داشت.

 

مهلت قرارداد بیمه فرهنگیان تمدید شد

اکبر حا‌جیلو معاون مدیر کل توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد وضعیت بیمه فرهنگیان عنوان کرد: قراردادی با یکی از شرکت های بیمه ای تا 31 شهریور ماه داشتیم و از سایر شرکت های بیمه نیز شرایط کاری را جویا شدیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و به دلیل جلوگیری از وقفه در روند بیمه معلمان یک ماه دیگر تمدید قرارداد با این شرکت انجام شد.

وی افزود: طی این یک ماه به تصمیم قطعی برای شرکت طرف قرارداد خواهیم رسید و شرکت نهایی برای عقد قرارداد مشخص می شود.

 

دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به مسائل مربوط به صندوق ذخیره

جبار کوچکی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد اعلام نتایج این تحقیق و تفحص عنوان کرد: گزارشات تهیه شده و بخشی از آن نیز در حال تکمیل بوده تا به کمیسیون داده شود.

وی افزود: کمیسیون باید زمانی را تعیین کند تا نتایج بررسی مطرح شود و بر همین اساس روز شنبه از وزیر آموزش و پرورش نیز دعوت شده است تا در کمیسیون حاضر شود و نسبت به گزارشات انجام شده توضیحات خود را بیان کند.

 

خداحافظی با بخاری‌های گازی مدارس تهران تا پایان سال ۹۶

داریوش و‌رناصری رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در مورد استاندارد سازی سیستم‌های گر‌مایشی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: بحث استاندار سازی سیستم‌های گر‌مایشی و سر‌مایشی همواره مورد توجه بوده و تا پایان سال 96 در مدار‌سی که بخاری‌های گازی وجود دارند تغییر شرایط خواهیم داشت و این بخاری‌ها حذف می‌شوند.

وی افزود: در شهر تهران تقریبا تمامی مدارس به سیستم موتور خانه مرکزی تجهیز شدند و در شهرستان‌ها حدود 800 کلاس درس دارای بخاری گازی هستند که تا پایان سال استانداردسازی می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: تعداد کلاس‌های درسی که سیستم گر‌مایشی استاندارد نداشته 4200 بوده که طی چهار سال اخیر به 800 کلاس کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار