آموزش و پرورش درهفته‌ای که گذشت؛

اختلاف نظر آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی در تعداد جذب نیروی انسانی/ پرداخت معوقات باقی مانده تا ۲ هفته آینده

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهای رو به رو بوده که به برخی از مهم‌ترین این موارد اشاره می‌شود.

اختلاف نظر آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی در تعداد جذب نیروی انسانی/ پرداخت معوقات باقی مانده تا ۲ هفته آینده به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختلاف نظر آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی در تعداد جذب نیروی انسانی، پرداخت معوقات باقی مانده تا ۲ هفته آینده، نقش کمرنگ خانواده‌ها در امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان، گستردگی فعالیت ها در آموزش و پرورش نیازمند اطلاع رسانی است، فقدان سواد ارتباطی عامل اصلی طلاق است، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تا 3سال آینده، فقدان انگیزه، چالش اصلی در سواد آموزی است، تدوین برنامه‌های حمایتی برای افزایش سطح کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تصویب آیین نامه جدید اردو‌های دانش آموزی تا اوایل مهر ماه و جزئیات پلمپ مدرسه ایرانی در شارجه امارات از مهم ترین اخبار در هفته گذشته محسوب می شود.

اختلاف نظر آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی در تعداد جذب نیروی انسانی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و ظرفیت جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: برنامه ریزی پذیرش دانشجو برای امسال انجام شده و ردیف های جذب امسال کاملا تعیین تکلیف شده است.

بطحایی با بیان اینکه مجوز جذب نیرو با مبنایی مشخص صادر می شود، تصریح کرد: مدل جذب برای رفع نیازها متفاوت است و بر همین مبنا آموزش و پرورش 150 هزار نفر بیشتر از تعداد ردیف استخدامی سازمان امور استخدامی در نظر گرفته است که تا سال آینده این اختلاف را برطرف خواهیم کرد.

وی در مورد وضعیت دانشگاه فرهنگیان و تعیین فردی برای ریاست این دانشگاه یادآور شد: هم اکنون مهرمحمدی سرپرستی این دانشگاه را بر عهده دارد تا در آینده به نتیجه قطعی دست یابیم.

پرداخت معوقات باقی مانده تا ۲ هفته آینده

علی الهیار ترکمن رئیس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در خصوص وضعیت معوقات حق التدريس‌ها عنوان کرد: بخش عمده معوقات پرداخت شده و فقط نزديک به 250 میلیارد تومان حق التدریس شاغلان باقی مانده که در حال پیگیری است.

وی افزود: حدود ۲ هفته دیگر و با هماهنگی خزانه معوقات حق التدریس هاى شاغل پرداخت خواهد شد كه البته اين پرداخت نیاز به نقدینگی دارد.

رئیس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در مورد تامین اعتبار حقوق حق التدریس ها برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: به استناد تبصره ۹ قانون بودجه سال 96 موظف شدیم تا همزمان با پرداختی کارکنان رسمی و پیمانی (بند و) حق التدریس معلمان شاغل و آزاد را پرداخت کنیم که در ۲ ماه ابتدای سال جاری انجام شده است و برای سال تحصیلی آینده نیز اجرایی می شود.

جزئیات پلمپ مدرسه ایرانی در شارجه امارات

سید علی حسینی معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص وضعیت تعطیلی مجتمع آموزشی در شارجه امارات عنوان کرد: با توجه به اینکه مجوز فعالیت از طرف دولت امارات باطل شده است فعلا با تعطیلی این مدرسه مواجه هستیم.

وی افزود: از یک هزار و 500 دانش آموز این مجتمع آموزشی، نزدیک به یک هزار نفر آن ایرانی بوده که از نظر ادامه تحصیل مشکلی نداشته اند، تدابیری اتخاذ شده تا این ثبت نام این دانش آموزان در مدارس اطراف انجام شود و حتی برای شهریه مدارس غیردولتی اطراف تخفیفاتی برای دانش آموزان این مدرسه در نظر گرفته شده است.

معاون امور بین الملل ومدارس خارج از کشور گفت: برای سهولت در ثبت نام و تحصیل دانش آموزان، یک شیفت به مدارس دبی اضافه کردیم تا با محدویت مواجه نباشیم؛ اظهاراتی مبنی بر ترک تحصیل دانش آموزان ایرانی این مدرسه صحت ندارد.

استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تا 3سال آینده

محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه در ساخت مدارس دوام کار و بهره‌وری از مصالح بومی از اهمیت بسزایی برخوردار است، عنوان کرد: مصالح بومی و ماندگاری و زیبایی کار تأثیر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مورد استانداردسازی فضاهای آموزشی اظهار کرد: در بحث سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی توجه به استانداردها را در دستور کار داریم، بر همین اساس 150 هزار کلاس درس استانداردسازی شده و تا پایان سال 96 به 300 هزار افزایش پیدا می‌کند.

نظرپور گفت: 83 هزار کلاس درس استانداردسازی نشده است؛ به این معنا که از سیستم گرمایشی مرکزی استاندارد بهره‌ نگرفته‌اند و با استفاده از سیستم‌های تابشی و بخاری‌های گازی تجهیز می‌شوند.

وی افزود: در نظر داریم به هیچ عنوان سوخت داخل کلاس‌های درس نباشد به همین دلیل در استاندارد‌سازی فضاهای آموزشی سیستم مرکزی که خارج از فضای کلاس باشد بهره می‌گیریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: تا سه سال آینده و با اعتباری حدود 700 میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی 83 هزار فضای آموزشی به پایان می‌رسد.

گستردگی فعالیت ها در آموزش و پرورش نیازمند اطلاع رسانی است

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین عنوان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه ها از ابعاد مختلف در مهجوریت و محرومیت است و در همه دوره ها به دلیل گستردگی فعالیت های آن در اطلاع رسانی با نقص همراه بوده است و شاید یکی از دلایل محرومیت نیز نقص در اطلاع رسانی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش همواره با گستردگی بسیاری همراه است اما جامعه با این وسعت و اثرگذاری آشنا نیست که این امر نیازمند اطلاع رسانی است.

بطحایی با اشاره به اینکه روابط عمومی در آموزش و پرورش رسالت سنگینی بر عهده دارد، تصریح کرد: امیدوارم در این دوره با به کارگیری رسانه های جدید اقدامات مثبتی در زمینه اطلاع رسانی داشته باشیم.

فقدان سواد ارتباطی عامل اصلی طلاق است

علی ربیعی وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی در همایش سوادآموزی در دنیای دیجیتال با اشاره به اهمیت سوادآموزی در جامعه عنوان کرد: سوادآموزی باید به گونه ای باشد که تحصیلات در جامعه نیز عملیاتی باشد.

وزیر کار به ارتباط فضای دیجیتال و سواد اشاره داشت و گفت: نداشتن سواد استفاده از فضای دیجیتال باعث انحراف می‌شود و نمی توان از ظرفیت های موجود در آن بهره گرفت.

وزیر کار به ارتباط سواد و مسائل اجتماعی اشاره و اظهار کرد: علت اصلی طلاق، نداشتن سواد ارتباطی است و فقر و بیکاری در اولویت های بعدی قرار دارند.

 تدوین برنامه‌های حمایتی برای افزایش سطح کیفیت آموزش در مدارس دولتی

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص توجه به ارتقای کیفیت مدارس دولتی که در عملکردی پایین تر از سطح میانگین کشوری ارزیابی شده‌اند، عنوان کرد: برنامه هایی را برای اعتلای سطح مدارس دولتی در نظر گرفته ایم تا کیفیت آموزش در مدارس افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای بهبود سطح فعالیت های مدارس بر برخوردهایی حمایتی متمرکز شدیم تا با اتخاذ این رویکرد سطح آموزش در مدارس را ارتقا دهید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارسی که از سطح میانگین پایین تر هستند علت یابی این مساله را مورد توجه قرار داده ایم و برای رفع مشکلات برنامه ریزی می شود.

تصویب آیین نامه جدید اردو‌های دانش آموزی تا اوایل مهر ماه

سید محمد بطحایی‌ وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی عنوان کرد: بعد از اتفاقی که برای دانش‌آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب افتاد، بازنگری اردوها را در دستور کار قرار دادیم تا ضریب ایمنی برای اردوهای دانش‌آموزی افزایش یابد.

وی افزود: جلسات خوبی با کمیسیون‌های مجلس در زمینه اردوهای دانش‌آموزی برگزار کردیم و امروز نیز جلسه‌ای در دادستانی برگزار شد تا ابعاد مختلف حادثه واژگونی اتوبوس در هرمزگان بررسی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنگری اردوها در جریان است و تا اوایل مهر ماه آن را در شورای عالی به تصویب خواهیم رساند و در آیین‌نامه جدید پیش‌بینی شده تا مواردی‌ که ضریب ایمنی را کاهش می‌دهد برطرف شود.

فقدان انگیزه، چالش اصلی در سواد آموزی است

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه در تدوین مقررات و آئین نامه های آموزشی باید حداکثر انعطاف وجود داشته باشد، بیان کرد: در اجرای برنامه ها، حداکثر مشارکت مورد توجه بوده و برنامه ها باید طوری طراحی و اجرا شوند که حداکثر سودمندی را برای مشارکت کنندگان و ذینفعان به ارمغان بیاورد.

وی به چالش های عمده پیش روی سواد آموزی اشاره کرد و گفت: فقدان تقاضا و انگیزه یادگیری در جامعه هدف، یکی از مهمترین راه بندهای اجرای برنامه‌های سوادآموزی در جهان اعلام می‌شود و پژوهش ها نشان می‌دهد، نداشتن فرصت کافی، ابهام در اهداف آموزش و مشخص نبودن آنچه که باید یاد بگیرند‌، همچنین نگرش منفی به یادگیری، زمان و مکان و محتوای نامناسب، بالا بودن هزینه فرصت از دست رفته، عدم انطباق روش و محتوی با شرایط و نیازهای فراگیران، و مواردی از این قبیل، در ناکامی برنامه های سواد آموزی و موفقیت فرآیند جذب، نگهداشت و آموزش افراد بی‌سواد، کم‌سواد تاثیرگذار بوده اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
درمانده
۰۱:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
آقا بخدا ماشینم دوروزه درخانه هست پول بنزین ندارم،بخدا جز چهارهزار تومان پول هیچی دیگه ندارم،مستاجرم،کاشکی از اول میرفتم تونظام اشتباهم این بود درس زیاد خواندم شدم معلم،این شش ماهه میگید اضافه کار پرداخت میشه همش دروغ،تاکی وعده دروغ ،دروغ مادر همه گناهان هست
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۵:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
تجمع اول تا سوم مهر دراصفهان. خوزستان،چهارمحال،لرستان ،تهران،یزد،ساری.

شاغلین،آزاد،...بعداز چندماه
Iran (Islamic Republic of)
داوری
۰۴:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
حق التدریس شاغلین مگه چقدره که معاون تازه وارد آقای الهیارخان ترکمن پرداخت ان را به خزانه پر مشروط می کنند.از هزینه های اضافی بزنند، از اهدابی ها بزنند ،وحقمان را بدهند .نامرده که حق التدریسی بگیره .چه شاغل،چه بازنشسته، چه آزاد.
وقتی حق الزحمه را نمی دهند تا مشکل کوچکی را مرتفع کنیم چرا همکاری کنیم؟!
United States of America
یک مطلع
۰۰:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
پیشنهاد من به وزیر محترم اینست که اصلا عجله برای استخدام نیروی جدید نکنید پذیرش دانشجو در بعضی رشته های دانشگاه ازاد به صفر رسیده یعنی هیچ متقاضی وجود ندارد در اکثر رشته ها هم 80 درصد تا 90 درصد دانشجو کم شده تا 2 سال دیگر در دانشگاه ازاد تخته میشود و استادان و کارمندان بیکار میشوند نیروهای متخصص و با سابقه همه هم دکتر بهتر است کارگروهی مشترک بین اموزش و پرورش و دانشگاه ازاد تشکیل شود و نسبت به جذب این افراد در اموزش پرورش اقدام شود همین الانش هم استادان بیکار در واحدها زیاد هستند که به انها پست اداری داده اند تا 2 سال دیگه همشون بیکارند
Iran (Islamic Republic of)
عم
۱۸:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
چرا به فکر معلم ورزش برای مدارس نیستند بعضی ازمدارس مستخدم ندارند چرا نیروی خدماتی استخدام نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
مزینانی
۱۷:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
با سلام.

هر وقت پرداخت حق التدریسها را مبینیم اعلام شده: تا دو هفته دیگر حق التدریسهای معلمین شاغل پرداخت میشود.
آخرین اخبار